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 A Fisker Automotive hamvaiból alapított Karma nem sokat szerepel a hírekben és egyelőre nem tett szert világhírnévre, de a Los Angeles-i Autószalon hazai pálya a kaliforniai székhelyű autógyártó számára, így szinte kötelező volt valamivel lenyűgöznie az ide látogató közönséget. Az amerikai autókiállításra két gyönyörű sportautóval is készült a kínai tulajdonban lévő márka: az egyik a jól ismert Fisker Karma vonalait öröklő Revero GTS, melynek többéves evolúciójáról már írtunk, a másik pedig az SC2 tisztán elektromos koncepcióautó, mely nagy eséllyel az egész autószalon legmutatósabb autócsodája. Azt nem tudni, hogy valamelyik Henrik Fisker által készített tervrajz maradt rá a Karmára, vagy a kínaiak formatervezői ennyire profik, de a villanyautó pontosan azt képviseli, ami mindannyiunk fejében megjelenik a sportautó szó hallatán: alacsony hasmagasság, áramvonalas karosszéria, felfelé nyíló ajtók, nagy kerekek, látványos felnidizájn, sportülés és sportkormány, és minden egyéb, amitől az autó izgatott fotózásra készteti a látogatókat. Sajnos az SC2 vélhetően csak egy modern technológiákat felsorakoztató tanulmány marad, csakúgy, mint az áprilisban bemutatott SC1, ami e koncepció elődje. Kár érte, hiszen az autó jól megállná a helyét a sportkocsik piacán. A kétüléses járműbe 800 kW (1100 lóerő) teljesítmény fért be, amit az első és hátsó villanymotor együttesen generál. Ez a 14 000 Nm-es keréknyomatékkal együtt elég ahhoz, hogy 1,9 másodperc alatt 60 mérföld/órán legyen az autó, ami a világ leggyorsabb hiperautóéival vetekedő idő. A teljesítmény rendesen zabálja az energiát, így a gigantikus 120 kWh-s aksi is mindössze 580 kilométeres hatótávot nyújt a koncepciónak. Az SC2 minden technológiára felkészült, ami a távoli jövőben elterjedhet az autóiparban, így a kilincsek helyett ujjlenyomattal nyithatjuk ki az ajtót, és csak a sikeres arcfelismerés után indíthatjuk be a motorokat, míg az önvezetést a karosszériába épített kamerák és érzékelők teszik lehetővé. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!