Budapest sem tűri már meg sokáig a dízeleket

Dorosz Dávid, klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes az RTL Klubnak elmondta, hogy 5 éven belül korlátozni fogják Budapesten a Kiskörúton és a Nagykörúton belüli területekre az autók behajtását. Jelenleg Budapest egyes területein az év 220 napján meghaladja az egészségügyi határértéket a levegő szennyezettsége, amelyért többek között a forgalomban lévő dízel gépkocsik felelősek, melyek az autók körülbelül 30%-át jelentik, ráadásul ez az arány növekszik. Természetesen a tömegközlekedés fejlesztésével alternatívát is kínálnak majd azoknak az autósoknak, akik kénytelenek lesznek a városon kívül hagyni az autójukat.

Dugódíj bevezetésére is számítani kell, mivel ez a 4-es metró fejlesztésére kapott Európai Uniós támogatásnak egyik alapvető feltétele. Dorosz Dávid elmondta, hogy a dugódíjat nem csak a dízelekre vezetik be, hanem az autók üzemanyagtípusától függetlenül fizetni kell majd azoknak, akik szeretnének a belvárosba autóval behajtani.

Az RTL Klub videója itt is elérhető .

EZT OLVASTAD MÁR?  VW ID.4 vs. Tesla Model Y - A Volkswagen szerint

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.