PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 16. kedd

Az óriáskijelzős M-Byte tisztán elektromos modelljével ismertté vált Byton a hét elején jelentette be, hogy megkapta a kereskedői és forgalmazói engedélyt Kalifornia államtól, így ott közvetlenül a vásárlóknak árulhat és adhat bérbe autókat a kínai gyártó, de online kereskedelem útján az Egyesült Államok többi államában is elérhetővé válnak járművei. A vállalat egy olyan értékesítési modellel próbálkozik, amire még nem volt példa az országban, és ami valahol félúton helyezkedik el a Tesla önálló üzleti modellje, és a hagyományos, kereskedésekre támaszkodó megoldás között, vélhetően így próbálva elkerülni a kaliforniai villanyautó-gyártó több államban is folyó jogi huzavonáit.

A Byton rögzít minden egyes interakciót, amit a vásárlóival folytat – legyen szó szervizlátogatásról, telefonos érdeklődésről, illetve az autó használati szokásairól –, és amikor az ügyfél besétál a nagy amerikai kereskedésekkel együttműködve létrehozott Byton Place elnevezésű helyiségbe, a kínaiak arcfelismerő rendszerrel azonnal azonosítják az illetőt, és minden szükséges információt előhívnak a gyorsabb és zökkenőmentesebb ügyintézéshez.

A Byton vásárlói ráadásul már most kaptak egy nagyon jó ajánlatot: az Electrify Americával való összefogásnak köszönhetően két éven keresztül ingyen tölthetnek a Volkswagen által alapított vállalat villámtöltőin (max. 30 perces töltési időig), valamint Level 2-es töltőberendezésein (legfeljebb 60 percig). Az M-Byte amerikai értékesítése 2021-ben kezdődik adók ás támogatás nélkül 45 000 dolláros indulóáron, ekkorra mintegy 3500 darab 150-350 kW-os villámtöltő várja majd országszerte több mint 800 helyszínen.

Bár a töltők által kínált maximális teljesítményt nem fogja tudni kihasználni az M-Byte, a 150 kW-on fél óra alatt betölthető 240 kilométernyi energia sem fog senkit elriasztani a villanyautózástól egy hosszabb úton. A Byton ráadásul további együttműködéseket tervez különböző töltőhálózatok építőivel, így a vásárlók több mint 36 000 DC és AC töltőhöz férhetnek majd hozzá egyetlen Electrify America fiókkal.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.