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 Nem is olyan régen a Karma név még csak egy autót, és nem egy autógyártót jelölt – a Fisker Automotive 2011-12-ben gyártott plug-in hatótáv-növelt elektromos sportszedánja nem egy gyakori jelenség (kivéve azok számára, akik rendszeresen járnak a Villanyautósok találkozóira), mindössze körülbelül 2500 készült belőle, aminek alig egyötöde került európai vásárlóhoz. A Fisker Karma jellegzetes dizájnja azonban nem merült feledésbe, sőt, folyamatosan fejlődött az elmúlt években. Fisker Karma a KöKi Terminálban A világhírű formatervező cégének 2013-as csődje után a kínai Wanxiang felvásárolta azt, ami még megmaradt az autógyártóból, és a következő évben új vállalatot alapított Karma Automotive néven. Az újonnan létesült, kaliforniai központú cég aztán 2016-ban bemutatta a Reverot, ami külsőre csak nagyon minimálisan különbözött Henrik Fisker Karmájától, miközben a hajtáslánc rengeteget javult. Karma Revero Az autó viszont nem aratott mindent elsöprő sikert, ezért a kínaiak idén áprilisra kívül-belül átdolgozták: az ismerős külső megmaradt, ám néhány jelentős dizájnelem feltűnően megváltozott, sportosabb lett: megújult többek között az első és hátsó lökhárító, valamint a fényszórók kialakítása is, és eltűnt a hűtőrács. A hajtásláncban a korábbi 2.0 literes GM motor a BMW 1,5 literes háromhengeres Turbocharged motorjára cserélődött, így a korábbi 403-ról 535-re nőtt a lóerők száma, és a 0-60 mérföld/órás sprint is majdnem egy másodperccel gyorsabban megvan. Nagyobb lett az aksi is, a 28 kWh-s csomag a korábbi hatótáv majdnem kétszeresét adja, így a GT megkülönböztető jelzést viselő hibrid már akár 100 kilométert is meg tud tenni egy töltéssel tisztán elektromos módban az EPA szerint. Karma Revero GT Az idei Los Angeles-i Autószalon a Revero GTS is bemutatkozott, ami tovább emeli a Karma-utód sportosságát. A motor teljesítménye nem változott, gyorsulása mégis fél másodperccel mutatósabb lett (3,6 szekundum álló helyzetből 96 km/h-ra), amit a belső elektronika fejlesztésével értek el a kínaiak. Az akku kapacitása is maradt a régi, a hatótáv viszont immáron közel 130 kilométerre rúg. A Revero GT-hez képest az utastér is újra lett tervezve, valamint új technológiák kerültek be a kocsiba, amik összességében 15 ezer dollárral dobják meg a sportautó indulóárát, merthogy ellentétben a szintén Los Angelesben debütáló gyönyörű SC2-vel, a Revero-család megvásárolható. Karma Revero GTS Karma Revero GTS A Revero GT 135 000 dollárról indul, kiszállítását az idei év végére ígérte a Karma, és évente körülbelül 12-13 000 darabot tervez gyártani belőle. A GTS változat mostantól rendelhető, indulóára 150 000 dollár, a legelső darabok pedig 2020 első negyedévében jutnak el a vásárlókhoz. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!