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
auto
2024. 04. 27. szombat

A Tesla Model 3 Long Range érkezése késztette arra a Volvo vezetőit, hogy egy a tervezettnél jóval nagyobb akkumulátorral dobják piacra legelső teljesen elektromos modelljüket, az XC40 Recharge SUV-t. Eredetileg egy 60-70 kWh közötti kapacitású akkupakkot szerelt volna be a Volvo, ám amikor a kicsi Tesla 75 kWh-val is bemutatkozott, a svéd gyártónak lépnie kellett valamit:

Azt hittük, hogy megtaláltuk a megfelelő egyensúlyt a méret és a költség között, de amikor megláttuk azt megjelenni, arra gondoltunk, hogy talán ők csinálják jól” – nyilatkozta a Volvo vezető technológiai igazgatója az Automotive News hírportálnak. „Ezért betettünk pár extra modult, ami ugyan megdobja egy kicsit az autó árát, de legalább ad annyi hatótávot, amivel a Model 3 környékén lehetünk.”

Az XC40 Recharge 78 kWh-s akkucsomagja így 400 kilométeres hatótávot ad a WLTP szerint, míg a Tesla Model 3-nak az alap Standard Range változata a lényegesen pontosabb EPA mérés szerint megy el picit több mint 400 kilométert – a Long Range pedig 518 kilométert. A Volvo tehát még a LR változaténál nagyobb aksival sem tudott versenybe szállni a SR hatótávjával, de nem is teljesen világos, hogy erre miért lett volna szükség, hiszen egy kompakt szedánt hasonlítunk egy kis méretű sportterepjáróhoz, azaz alapvető aerodinamikai különbségek befolyásolják a fogyasztást.

Henrik Green szavaiból az is kiderül, hogy a nagyobb aksiról való döntés alaposan kitolta az elektromos Volvo megjelenését, egy kisebb akkuval, de valamivel olcsóbban már most is a piacon lehetne a villanyautó. Az XC40 Recharge pontos ára egyelőre nem ismert, de nagyjából 50 ezer euró környékén várható jövő évi megjelenésekor.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.