Megindultak Kínából az első Európába szánt Aiways villanyautók

November legvégén legurultak a shangraoi létesítmény gyártósoráról az első európai piacra szánt darabok az Aiways U5-ös szabadidőautójából. A tisztán elektromos modell értékesítése Kínában december végén kezdődik, míg a mi kontinensünkön a hivatalos megjelenés jövő áprilisra van időzítve. Az európai specifikációkkal gyártott első adag marketing célt fog szolgálni, és különböző rendezvényeken fog bemutatkozni a sajtónak és az érdeklődőknek szerte a földrészen. Az Aiways szeptemberben kapta meg az európai forgalmazáshoz elengedhetetlen típusengedélyt, ezzel a legelső olyan autógyártóként törhet be Európába, aminek semmilyen itteni kötődése nincs (szemben a ZS EV-t áruló MG-vel, mely egy kínai kézbe került brit autógyártó).

Néhány U5-ös korábban már megtette a Kínából Németországba tartó utat, ráadásul saját kerekeiken gurulva, tesztelés céljából, akkor a frankfurti főpályaudvaron lettek kiállítva az autók a szeptemberi IAA ideje alatt. A hajtáslánc adatai némelyest megváltoztak az eddig emlegetettekhez képest, a 140 kW-os villanymotor helyett már csak 125 kW teljesítmény ír a honlap, a hatótáv viszont a korábbi 460 kilométerről 503-ra nőtt az NEDC szerint.

A villanyautó fő attrakciója minden bizonnyal az elképesztően intelligens modern technológia lesz, mely számtalan módon óvja a biztonságunkat összesen 22 kamerával, érzékelővel, és radarral. Nem is kell minden pénzünket odaadni a nagy tudásért cserébe, az Aiways egy 35 000 euró környéki indulóárat célzott meg, de azt egyelőre nem tudni, hogy milyen felszereltségi csomagokban lesz választható az U5.

EZT OLVASTAD MÁR?  1000km hatótáv, 1.9 másodperces gyorsulás 400km/h feletti végsebesség: itt a belsőégésű motor vége

Az ellátással valószínűleg nem lesz probléma, ugyanis a mindössze 14 hónap alatt felhúzott kínai gyár évi 150 000 darab villanyautó gyártására van berendezve, mely megnövekedett kereslet esetén akár 300 ezerig is feltornázható.

Elektromos autót használsz?