Megindultak Kínából az első Európába szánt Aiways villanyautók

November legvégén legurultak a shangraoi létesítmény gyártósoráról az első európai piacra szánt darabok az Aiways U5-ös szabadidőautójából. A tisztán elektromos modell értékesítése Kínában december végén kezdődik, míg a mi kontinensünkön a hivatalos megjelenés jövő áprilisra van időzítve. Az európai specifikációkkal gyártott első adag marketing célt fog szolgálni, és különböző rendezvényeken fog bemutatkozni a sajtónak és az érdeklődőknek szerte a földrészen. Az Aiways szeptemberben kapta meg az európai forgalmazáshoz elengedhetetlen típusengedélyt, ezzel a legelső olyan autógyártóként törhet be Európába, aminek semmilyen itteni kötődése nincs (szemben a ZS EV-t áruló MG-vel, mely egy kínai kézbe került brit autógyártó).

Néhány U5-ös korábban már megtette a Kínából Németországba tartó utat, ráadásul saját kerekeiken gurulva, tesztelés céljából, akkor a frankfurti főpályaudvaron lettek kiállítva az autók a szeptemberi IAA ideje alatt. A hajtáslánc adatai némelyest megváltoztak az eddig emlegetettekhez képest, a 140 kW-os villanymotor helyett már csak 125 kW teljesítmény ír a honlap, a hatótáv viszont a korábbi 460 kilométerről 503-ra nőtt az NEDC szerint.

A villanyautó fő attrakciója minden bizonnyal az elképesztően intelligens modern technológia lesz, mely számtalan módon óvja a biztonságunkat összesen 22 kamerával, érzékelővel, és radarral. Nem is kell minden pénzünket odaadni a nagy tudásért cserébe, az Aiways egy 35 000 euró környéki indulóárat célzott meg, de azt egyelőre nem tudni, hogy milyen felszereltségi csomagokban lesz választható az U5.

EZT OLVASTAD MÁR?  Felhagy a dízellel a Cadillac, és az elektromosításra koncentrál

Az ellátással valószínűleg nem lesz probléma, ugyanis a mindössze 14 hónap alatt felhúzott kínai gyár évi 150 000 darab villanyautó gyártására van berendezve, mely megnövekedett kereslet esetén akár 300 ezerig is feltornázható.

Elektromos autót használsz?