Megszűnhet a Flixbus tisztán elektromos járata

A BYD C9 típusú tisztán elektromos busz folyamatos műszaki meghibásodása miatt leállította a Frankfurt és Mannheim között 2018 októberében indított zéró emissziós járatát a Flixbus – írta meg a Mannheimer Morgen helyi hírlap. A szerte Európában népszerű busztársaság ügyvezető igazgatója elárulta, hogy a probléma a villanybusz lítium-vas-foszfát akkumulátorával volt, ami gyakran napokra működésképtelenné tette a járművet, és emiatt számos utat törölni kellett. Így a vállalat lefújta a programot, és bár nem tudni, hogy a döntés végleges marad-e, egyelőre szó sincs más típusú tisztán elektromos buszok beszerzéséről. A Flixbus hangsúlyozza, hogy az alternatív meghajtás szerepének növelését továbbra is fontosnak tartja a flottájában, így nem kizárt, hogy a német útvonalon idővel hidrogénnel működő buszok veszik át az akkumulátoros elektromos járművek helyét, a társaság ugyanis nemrég bejelentette, hogy hamarosan üzemanyagcellás buszokat állít szolgálatba.

A FlixBus Frankfurt-Mannheim járatán használt 100%-ban elektromos BYD C9

A BYD C9 közel 300 kilométeres hatótávval rendelkezik, ami több mint elég volt ahhoz, hogy a Frankfurt am Main és Mannheim közötti 115 kilométeres távolságot leküzdje. Időjárástól függően a buszt napközben egyszer vagy kétszer kellett feltölteni, egyébként éjszaka vette magához az energiát. Normál üzemben az elektromos busz naponta négyszer tette meg a két végállomás közötti utat a frankfurti reptér és Heidelberg érintésével. A német járat leállításával zéró kibocsátással jelenleg már csak Franciaországban, Párizs és Amiens között szállít utasokat a Flixbus.

EZT OLVASTAD MÁR?  Csúnya balesetben bizonyította jó utasvédelmét az Audi e-tron

Sajnos a BYD elektromos buszainak műszaki problémái már világszerte több helyen is meghiúsították a városvezetők emisszió-csökkentő terveit. A legismertebb példa Albuquerque városa, amely 20 darab ’60 Electric Transit Bus járművet rendelt a kínai buszgyártótól, de már az első 15 megérkezése után felmondta a szerződést. Amellett, hogy a buszok jelentős késéssel érkeztek, a legnagyobb probléma a hatótáv volt: a megígért 275 mérföld helyett 177 mérföldet voltak képesek megtenni egy töltéssel, ami nem volt elég a szolgáltató által kijelölt feladat elvégzésére. Ráadásul a buszok számos biztonsági követelményt nem teljesítettek, rendszeresen elromlott a fékrendszerük, véletlenszerűen kinyíltak az ajtók, kiálltak a vezetékek, és túlmelegedett az akkumulátor. Az új-mexikói város beperelte a BYD-t, visszaküldte a villanybuszokat, és dízeleseket rendelt helyettük.

Elektromos autót használsz?