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 A Tesla Model 3 Long Range érkezése késztette arra a Volvo vezetőit, hogy egy a tervezettnél jóval nagyobb akkumulátorral dobják piacra legelső teljesen elektromos modelljüket, az XC40 Recharge SUV-t. Eredetileg egy 60-70 kWh közötti kapacitású akkupakkot szerelt volna be a Volvo, ám amikor a kicsi Tesla 75 kWh-val is bemutatkozott, a svéd gyártónak lépnie kellett valamit: „Azt hittük, hogy megtaláltuk a megfelelő egyensúlyt a méret és a költség között, de amikor megláttuk azt megjelenni, arra gondoltunk, hogy talán ők csinálják jól” – nyilatkozta a Volvo vezető technológiai igazgatója az Automotive News hírportálnak. „Ezért betettünk pár extra modult, ami ugyan megdobja egy kicsit az autó árát, de legalább ad annyi hatótávot, amivel a Model 3 környékén lehetünk.” Az XC40 Recharge 78 kWh-s akkucsomagja így 400 kilométeres hatótávot ad a WLTP szerint, míg a Tesla Model 3-nak az alap Standard Range változata a lényegesen pontosabb EPA mérés szerint megy el picit több mint 400 kilométert – a Long Range pedig 518 kilométert. A Volvo tehát még a LR változaténál nagyobb aksival sem tudott versenybe szállni a SR hatótávjával, de nem is teljesen világos, hogy erre miért lett volna szükség, hiszen egy kompakt szedánt hasonlítunk egy kis méretű sportterepjáróhoz, azaz alapvető aerodinamikai különbségek befolyásolják a fogyasztást. Henrik Green szavaiból az is kiderül, hogy a nagyobb aksiról való döntés alaposan kitolta az elektromos Volvo megjelenését, egy kisebb akkuval, de valamivel olcsóbban már most is a piacon lehetne a villanyautó. Az XC40 Recharge pontos ára egyelőre nem ismert, de nagyjából 50 ezer euró környékén várható jövő évi megjelenésekor. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!