Európa fontosabb elektromosautó-piacain szeptember vége óta rendelhető a Ford Transit Custom haszongépjármű plug-in hibrid meghajtású változata, a rendelések befogadását azonban a vártnál nagyobb kereslet miatt jelenleg szünetelteti az autógyártó – derült ki egy az érdeklődőknek kiküldött emailből Németországban. A Ford ügyfélszolgálata az üzenetben úgy fogalmaz, hogy a gyártási kapacitás nehézségei miatt a termelés ideiglenesen leállt, míg egy szóvivő úgy pontosította, hogy a termelés biztosan nem állt meg, mindössze az új rendelések leadása szünetel a beérkezett nagyszámú megrendelés miatt. Arról egyelőre nincs információ, hogy mikor lehet újra hozzájutni a hibrid Transithoz. A Ford nem közölte, hogy hány darabot vásároltak eddig a fogyasztók, ám a hibrid haszongépjármű népszerűsége érthető lenne, hiszen a villanyhajtás pozitív tulajdonságai mellett a hatótáv miatt aggódókra vigyáz a belsőégésű motor, holott az elektromos üzemmódban megtehető 56 kilométer arra is elegendő, hogy a belvárosi csomagkihordás során naponta levezetett távolsághoz egyáltalán ne legyen szükség üzemanyag elégetésére. 2020 tavaszától ráadásul a Ford által jelenleg Kölnben tesztelt geofencing alapú üzemmódváltás is megjelenik a márka konnektoros hibrid kisteherautóiban, amivel a járművek az alacsony kibocsátású zónák határainál automatikusan tisztán elektromos meghajtásra kapcsolnak.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 A Transit Custom Plug-in Hybrid első kerekeit egy 93 kW-os villanymotor hajtja, az 1.0 literes benzinmotor pedig hatótáv-növelőként működik, azaz a kerekek forgatásában nem vesz részt, helyette a 13,6 kWh-s akkucsomagba táplálja az energiát. Az akkumulátor 4,3 óra alatt feltölthető hagyományos konnektorból, és 8 éves/ 160 000 kilométeres garanciát ad rá a Ford. A csomagtere nem változott a kizárólag belsőégésű motorral hajtott testvéreihez képest: 6 köbméternyi helyre lehet benne pakolni, teherbírása pedig 1100 kg. A Mustang Mach-E érkezéséig a Ford egyelőre a hibridekre gyúr, a Transit Custom mellett a Tourneo Custom kisbusz és az Explorer SUV is megjelenik plug-in hibrid hajtással. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZvbHRpZS1lbGVrcmF1dG8tMjAyNC0wOS0wMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZvbHRpZS1lbGVrcmF1dG8tMjAyNC0wOS0wMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!