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
auto
2024. 04. 19. péntek

Két hónap után leállították a konnektoros Ford Transit rendelését

elektromos autó

Európa fontosabb elektromosautó-piacain szeptember vége óta rendelhető a Ford Transit Custom haszongépjármű plug-in hibrid meghajtású változata, a rendelések befogadását azonban a vártnál nagyobb kereslet miatt jelenleg szünetelteti az autógyártó – derült ki egy az érdeklődőknek kiküldött emailből Németországban. A Ford ügyfélszolgálata az üzenetben úgy fogalmaz, hogy a gyártási kapacitás nehézségei miatt a termelés ideiglenesen leállt, míg egy szóvivő úgy pontosította, hogy a termelés biztosan nem állt meg, mindössze az új rendelések leadása szünetel a beérkezett nagyszámú megrendelés miatt. Arról egyelőre nincs információ, hogy mikor lehet újra hozzájutni a hibrid Transithoz.

A Ford nem közölte, hogy hány darabot vásároltak eddig a fogyasztók, ám a hibrid haszongépjármű népszerűsége érthető lenne, hiszen a villanyhajtás pozitív tulajdonságai mellett a hatótáv miatt aggódókra vigyáz a belsőégésű motor, holott az elektromos üzemmódban megtehető 56 kilométer arra is elegendő, hogy a belvárosi csomagkihordás során naponta levezetett távolsághoz egyáltalán ne legyen szükség üzemanyag elégetésére. 2020 tavaszától ráadásul a Ford által jelenleg Kölnben tesztelt geofencing alapú üzemmódváltás is megjelenik a márka konnektoros hibrid kisteherautóiban, amivel a járművek az alacsony kibocsátású zónák határainál automatikusan tisztán elektromos meghajtásra kapcsolnak.

A Transit Custom Plug-in Hybrid első kerekeit egy 93 kW-os villanymotor hajtja, az 1.0 literes benzinmotor pedig hatótáv-növelőként működik, azaz a kerekek forgatásában nem vesz részt, helyette a 13,6 kWh-s akkucsomagba táplálja az energiát. Az akkumulátor 4,3 óra alatt feltölthető hagyományos konnektorból, és 8 éves/ 160 000 kilométeres garanciát ad rá a Ford. A csomagtere nem változott a kizárólag belsőégésű motorral hajtott testvéreihez képest: 6 köbméternyi helyre lehet benne pakolni, teherbírása pedig 1100 kg.

A Mustang Mach-E érkezéséig a Ford egyelőre a hibridekre gyúr, a Transit Custom mellett a Tourneo Custom kisbusz és az Explorer SUV is megjelenik plug-in hibrid hajtással.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.