A prémium szegmens felé mozdulna a Nissan
Október végén a Nissan Tokióban bemutatta Ariya Concept néven a következő, SUV kategóriás elektromos autóját, amely a Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E, Volkswagen ID.Crozz és a BMW iNext versenytársa lehet. Az Automotive News Europe híre szerint a Nissan a vezetőváltást követően (a Nissan nemrég kinevezett vezérigazgatója Makoto Uchida) taktikát is válthat az elektromos autók piacán: az Ariya koncepcióautón alapuló SUV a prémium szegmenst támadná, ezzel a Nissan szeretne kitörni az „olcsó villanyautó” skatulyából, amibe elsősorban Amerikában került bele a lassuló eladások miatt megjelenő kedvező lízing konstrukciók eredményeként. A jelenlegi vezetés nem tartja helyesnek ezt a korábbi döntést, véleményük szerint káros hatással van a Nissan és a Leaf márka imázsára a túlságosan kedvező ár.

Ennek megfelelően az Ariya ára az 50-70 000 eurós sávba kerülhet, ami nem meglepő a kategóriájában, hiszen például a Ford bejelentése szerint a Mustang Mach-E német ára 46 900 és 66 800 euró között várható. Természetesen nem csak az autó ára, de a teljesítménye, hatótávolsága és technológiai szintje (például a Nissan ProPilot) egyaránt versenyképes lesz a vetélytársakkal, és még az sem kizárt, hogy nem Nissan, hanem Infiniti néven, azaz a csoport prémium márkaneve alatt jelenhet meg.
A Nissan Ariya koncepcióra épülő új elektromos modell 2021 vége felé jelenhet meg, először az amerikai piacon. Európában a Nissan továbbra is elsősorban a népszerű Leaf és e-NV200 típusokra koncentrálna.

Azzal, hogy az autót a prémium szegmensbe pozicionálnák, a finanszírozási kedvezmények is csökkenhetnek, így az autókon elérhető profit is növelhető. Egy másik tervezett profitnövelési lehetőség a gyártási költségek csökkentése, erről azonban konkrétumok még nem láttak napvilágot. A Nissan Leaf és a Renault Zoe fejlesztése eddig teljesen külön történt, a két autó nem azonos platformra épül, azonban a Nissan Ariya már egy a két gyártó által közösen fejlesztett EV platformra épülhet. Clotilde Delbos a Renault igazgatóságából októberben azt nyilatkozta, hogy véleménye szerint a Renault és a Nissan jelenleg nem dolgozik együtt a szükséges mértékben. „A jövő biztosítása érdekében együtt kell működnünk a szinergiák fejlesztésében és sokkal többet kell együtt dolgoznunk” mondta Delbos. A nem megfelelő együttműködés egyik példája, hogy elmulasztották a közös hibrid platform használatát, a Nissan Qashqai a saját e-Power hibrid alapokra épül, miközben a Renault egy másik, E-tech elnevezésű rendszert alkalmaz. A Nissan határidő közlése nélkül azt nyilatkozta, hogy a Mitsubishi konnektoros hibrid technológiáját tervezik felhasználni.