PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

Saját akkumulátor-gigagyárat épít a General Motors és az LG Chem egy egyenlő részarányban birtokolt közös vállalkozás keretében, melybe összesen 2,3 milliárd dollárt fektet a két fél az amerikai autógyártó tervezett villanyautóihoz szükséges akkucellák biztosításához. A létesítmény építése 2020 közepén kezdődik az ohioi Lordstown városában, ott, ahol nemrégiben a Lordstown Motors elnevezésű start-up megvásárolta a GM autógyárát, hogy tisztán elektromos pick-upot gyártson. Az új objektum 1100 dolgozónak ad majd munkát, és évi 30 GWh-nyi akkumulátor készül benne, melyet a későbbiekben növelni is lehet, de hogy mikor érik el a partnerek ezt a kapacitást, arról nem szólt a bejelentés.

Chevrolet Bolt EV

A GM-LG társulás hasonló a Tesla-Panasonic együttműködéshez, azzal a különbséggel, hogy a nevadai Gigafactory 1-nek a kaliforniai villanyautó-gyártó a kizárólagos tulajdonosa, míg a japán akkugyártó csak bérli a gyártósort, melynek termékét aztán a Tesla megvásárolja. A General Motors és az LG alapvető célja az iparágban vezető szintre csökkenteni az akkumulátor árát, és elmondásuk szerint jó úton haladnak a 100 dollár/kWh elérése felé, ami után olcsóbbá válik villanyautót gyártani, mint belsőégésű motoros járművet. A Bloomberg a napokban közzétett elemzése szerint nincs is már annyira messze, hogy az akkumulátorok kilowattóránkénti átlagos ára erre a szintre zuhanjon.

Az első tisztán elektromos Cadillac

Az amerikai autóóriás vezérigazgatója, Mary Barra korábban azt nyilatkozta, hogy mindent belead a villanyautó-gyártásba, de egyelőre csak nagyon kevés információnk van arról, hogy mit tartogat a GM a vásárlói számára. A Tesla Cybertruck bemutatójának napján bejelentette, hogy 2021-ben érkezik a teljesen elektromos meghajtású pick-upja, januárban pedig megmutatta a tisztán villanyos Cadillacet, ami elsőként fogja hordozni a cég BEV3 padlólemezét, de részletes adatokat még egyik járműről sem tudunk.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.