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 A francia kormány 2020 január 1-jétől módosítja a széndioxid kibocsátásra vonatkozó bonus-malus rendszerét azzal a céllal, hogy az elektromos járművek eladásait 2022-re megötszörözze a 2017-es értékekhez képest. Ehhez nem csak új támogatási rendszert vezetnek be, de magasabb büntetéseket is kiszabnak a környezetszennyező autók tulajdonosaira. A 20 gramm alatti CO2 kibocsátással rendelkező járművek (gyakorlatilag a tisztán elektromos és hidrogén üzemanyagcellás autók) vásárlását támogatják, magánszemélyek esetében 6000 euróval (45 000 euró vételárig) vagy 3000 euróval (45 000 és 60 000 euró közötti listaár esetén). A jogi személyek esetén nincs magasabb alsó sáv, a cégek 3000 eurós támogatást kapnak a 60 000 eurónál olcsóbb járművekre. A személyautók mellett könnyű elektromos haszongépjárművek vásárlása esetén is jár a 3000 eurós támogatás, ez esetben még a 60 000 eurós határ meghaladása esetén is. Párizsban keményen küzdenek a levegőszennyezés ellen (Forrás: Flickr/D€NNI$) A személygépkocsik mellett a kormány megtartja a két- vagy háromkerekű elektromos járművekre vonatkozó 900 eurós vásárlási ösztönzőt is, a „szerény jövedelemmel” rendelkező magánszemélyek (akik helyi szociális támogatást kapnak) pedig 200 eurót kaphatnak elektromos kerékpár vásárlásához. – jelentette be a francia környezetvédelmi minisztérium. A támogatásra elkülönített keretet a 2019-es 260 millió euróról 2020-ban 400 millióra növelték. A kormány egy ötéves tervet is kidolgozott (bár a támogatás összegét évente felülvizsgálják). A terv szerint 2021-ben megtartják a 400 millió eurós keretet, de az egy járműre eső maximális támogatást 5000 euróra csökkentik, hogy 130 000 jármű vásárlását tudják támogatni. A tervek szerint 2022-ben 340 millió eurót fordítanak maximum 160 000 járműre, azaz a maximális támogatás összege 4000 euróra csökken. Opel Ampera-e (fotó: Opel) A fenti számok különösen annak fényében beszédesek, hogy 2018-ban „mindössze” 40 000 környezetbarát jármű vásárlását támogatták. A legtöbb ország ma még csak a környezetbarát járművek vásárlását támogatja, Franciaországban azonban környezetvédelmi adót (malus écologique) is bevezettek a magas CO2-kibocsátású járművekre, amit a regisztrációt követően egyszer kell megfizetni. A „büntetés” sávos, a legmagasabb teher eddig 12 500 euró volt, azonban 2020. január 1-jétől 20 000 euróra emelték a plafont, amit olyan járművekre kell megfizetni, amelyek széndioxid kibocsátása meghaladja a 184 gramm/km értéket (NEDC mérési ciklus szerint). 2020 márciusától az adórendszert átalakítják az újabb és valamivel reálisabb WLTP mérési ciklusra, így a maximális adómérték azokra a járművekre vonatkozik majd, amelyek CO2 kibocsátása meghaladja a 212 g/km-t. A korábbi 12 500 és az új 20 000 eurós felső határ között a kormány tizenkét sávot vezetett be, amelyek a 201 és 212 gramm/km közötti CO2-kibocsátásra vonatkoznak. A kormány a bonus-malus rendszerrel a francia állampolgárok vásárlási döntéseinek kedvező befolyásolása mellett az autógyártókat is szeretné ösztönözni a technológiai változások elősegítésére. A vásárlás támogatása mellett a környezetbarát autókra Franciaországban parkolási díj kedvezményt is biztosítanak. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!