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
auto
2024. 04. 26. péntek

Milyen lesz a jövő elektromos Audija?

elektromos autó

Az Autocar magazin interjút készített az Audik külső megjelenéséért felelős tervezővel, Andreas Mindt-tel, a kérdések pedig az iparági trendeknek megfelelően az elektromos autókra irányultak. A szerkesztő arra volt kíváncsi, hogy néz majd ki a jövő elektromos Audija, mennyire kell másképp gondolkozni, új szempontokat figyelembe venni egy villanyautó tervezése során.

Mindt először is néhány közkeletű tévedésre hívta fel a figyelmet: „Komoly döntést kell meghoznunk arról, hogyan nézzen ki egy elektromos autó. Az csak egy mítosz, hogy az elektromos autóknak nincs szükségük hűtésre és nincs szükségük homlokfelületre – ez nem igaz. A nagy teljesítményű akkumulátort és motort hűteni kell. Az is egy mítosz, hogy az elektromos autóknak rövid motorháztetőre és hosszú A-oszlopra van szükségük. Ha így alakítjuk ki az autót, akkor a műszerfal nagyobb lesz, és a szélvédő hatalmas üvegfelülete miatt nagyon felmelegszik az autó belseje. Ennek lehűtése pedig nagyon energiaigényes, ami nem előnyös az elektromos autók energiagazdálkodásában. Tehát a Defender alakja kiváló az elektromos autókhoz…”

Audi e-tron Sportback

Ebből kiindulva tehát az elektromos Audikon továbbra is találkozhatunk majd hűtőráccsal és hosszú motorháztetővel, ami olyan szempontból jó hír, hogy az emberek az elmúlt évszázadban megszokták ezt a formát, így a többségnek kevésbé tetszik a hűtőrácsot nélkülöző kialakítás. Persze azt Mindt sem tagadja, hogy a hűtési igény jóval kisebb, így a megszokott fekete hűtőrács helyére fényes fekete maszkot képzelt el, amelyben praktikusan elhelyezhetők a mai autókban egyre nagyobb számban megjelenő különféle érzékelők, melyek esztétikus elrejtése a dizájnerek számára gyakran komoly kihívást jelent. A lényeg azonban, hogy olyan stílus kialakításán dolgoznak, amivel messziről, akár 100 méterről is felismerhető és azonosítható lesz, hogy egy Audit látunk.

A bónusz kérdés a 2019-ben Frankfurtban bemutatott AI: Trail koncepcióautóra vonatkozott. Számíthatunk hasonló autókra?

„Progresszívek akarunk lenni. Az AI: Trail nagyon futurisztikusra sikerült. Az emberek vagy imádták, vagy utálták. A jövőbe akartunk mutatni, arra, hogy mit lehetne másképp elképzelni. Az autó olyan lett, mint egy négykerekű helikopter, azt sugallta, hogy nem haladni akar az erdőben, inkább a saját igényeihez alakítani a terepet. Ez persze ellentétes a normákkal. Fontos viszont, hogy a terepjárók ideális elektromos járművek, hiszen nincs szükség sebességváltóra és a mindig ideális a nyomaték.” – válaszolta Andreas Mindt.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.