A nulla helyi kibocsátású tehergépjárművek hiánya már egyetlen kereskedelmi vállalat számára sem lehet kifogás a flotta elektromosítása ellen, hiszen sorban mutatkoznak be a hagyományos járművek tisztán elektromos változatai, melyek tökéletesen használhatók minden városi és város környéki áruszállítási feladatra. A Peugeot e-Boxer a legújabb opció az elektromosra való váltásra, amivel a vásárlók nemcsak díjmentes belépési lehetőséget kapnak a települések tiszta zónaként megjelölt központjaiba, miközben az üzemanyagon és a karbantartáson is pénzt spórolhatnak, hanem még csomagtérben sem szenvednek hiányt a belsőégésű motoros változatokhoz képest.
A Boxer villanyos változatának érkezése már tavaly óta ismert, miután a jármű első prototípusa egy birminghami rendezvényen közönség elé állt, ám a sorozatgyártásra kész változat teljesen új műszaki jellemzőkkel bír. Az elektromos furgonhoz két akkuméret közül választhatnak a vásárlók: 37 kWh és 70 kWh, az előbbi 200, az utóbbi körülbelül 340 kilométeres hatótávot ad az e-Boxernek a WLTP szerint. Ez több is, mint amire a legtöbb cégnek szüksége van, merthogy átlagban napi 200 kilométernél többet a Peugeot szerint sem vezet a kereskedelmi teherautók sofőrjeinek 80%-a, de az általunk korábban véletlenszerűen megkérdezett kiszállító sofőrök is maximum 50-80 km-t mennek naponta.
A szállítani kívánt árutól függően négyféle hosszban, és háromféle magasságban rendelhető az autó. A raktér mérete 8 és 17 köbméter között alakul, míg a hasznos teher 1890 kilón tetőzik, mindez természetesen függ attól, hogy mekkora aksit cipel magával a jármű. A zárt rakterű furgonon kívül más formákban is munkába lehet állítani az e-Boxert, például kabinos vagy duplakabinos alvázként.
A villanymotor teljesítménye 90 kW (122 lóerő) 260 Nm forgatónyomatékkal és 110 km/h-ra limitált végsebességgel. A kisebbik aksi 6 óra alatt gond nélkül teletöltődik a 7 kW-os egyfázisú fedélzeti töltővel, a nagyobb aksihoz viszont már szükség lehet az autó 22 kW-os háromfázisú fedélzeti töltőjére és a megfelelő fali töltőberendezésre, ha nem szeretnénk 12 órát várni a töltésre. Az e-Boxer az egyenárammal is boldogul, ilyen töltőoszlopra csatlakoztatva a teljesítmény 50 kW-ig emelkedhet.
Az értékesítés 2020 utolsó negyedévében indul Európában, a gyártásnak pedig Olaszország ad majd otthont.