Konnektorosan is bemutatkozott a hétszemélyes Kia
Bemutatta a Sorento plug-in hibrid meghajtású változatát a Kia, melyben az 1,6 literes, 134 kW-os T-GDi turbótöltős benzinmotor (265 Nm) egy 66,9 kW teljesítményű villanymotorral (304 Nm) dolgozik együtt a modellcsalád legerősebb tagja címért. A 13,8 kWh-s aksinak köszönhetően ráadásul ez a legalacsonyabb kibocsátású típus is egyben, mely akár a belsőégésű motor beindítása nélkül is használható, bár a homologizációs folyamat legvégéig nincs pontos adat arról, hogy mekkora távolságot lehet megtenni kizárólag az akkumulátorban tárolt energiával. Azt viszont elárulta a dél-koreai gyártó, hogy a lítium-ion akkucsomag folyadékhűtéses rendszerrel lesz ellátva az optimális hőgazdálkodás érdekében. Az összesen 261 lóerő teljesítményű és 350 Nm nyomatékot adó hajtásrendszer a hatsebességes váltón keresztül az autó valamennyi kerekét hajtja. A specifikációk egyébként ismerősek lehetnek, hiszen a technológia a Hyundai Santa Fe SUV-től érkezett, ami júliusban mutatkozott be PHEV-ként.
A D szegmenshez tartozó SUV a testvéreihez hasonlóan megőrzi öt-, illetve hétüléses opcióját, így az egyik legtágasabb, kizárólag villanymotorral is hajtható divatterepjáróként érkezik a piacra. A csomagtérből egy kicsit lecsíp ugyan az aksi, de még így is tekintélyes helyük lesz a vásárlóknak bepakolni az autóba: a hétszemélyes Sorento PHEV 809 literes, az ötszemélyes 898 literes csomagtérrel rendelkezik két üléssor mellett. Az előbbi esetében mindössze négy literről kell lemondani a sima hibrid meghajtású változathoz képest, ha mind a hét ülés a helyén van.
Az utastérben egy 12,3 colos műszeregyüttes mutatja a legfontosabb menetinformációkat, míg az infotainment rendszer egy 10,25 colos érintőkijelzőn keresztül érhető el. A töltés könnyítését célzó digitális funkciókat leszámítva a PHEV ugyanazon szoftverek és funkciók jellemzik, mint a többi Sorentót. Az értékesítés 2021 elején kezdődik néhány európai piacon, hét éves/ 160 000 kilométeres garanciával.