Idén már nem látjuk a második elektromos Porschét

2021 elejére halasztotta a Taycan Cross Turismo bemutatóját a Porsche, jelentette be Oliver Blume vezérigazgató egy konferenciahívásban szerdán. A crossover és kombi formákat egyesítő villanyautó az eredeti tervek szerint az idei év végén tartotta volna világpremierjét, melyet követően a foglalásra is megnyílt volna a lehetőség, ám a márka első tisztán elektromos modelljéből készült tágasabb változatra így most egy bő fél évet biztosan várnunk kell.

A világjárvány miatt számos autógyártó későbbi időpontra csúsztatta új modelljeinek bevezetését, ám érdekes módon a Cross Turismo késlekedését nem a koronavírussal indokolta a gyártó, hanem a Taycan sportautó sikerével, amit az elmúlt hónapokra jellemző csüggedt autóvásárlási kedv mellett is meg tudott őrizni.

„A változtatás nem jelent hátrányt számunkra, mindössze optimalizáltuk a ciklustervet” – fogalmazott Blume. Az igazgató azt is hozzátette, hogy valamennyi elektromobilitást és digitális szolgáltatásokat érintő tervezett beruházás meg fog valósulni, és egyetlen autóprogram sem kerül visszavonásra, azaz a Taycan más variánsai, valamint a villanyos Macan is biztonságban vannak. A stuttgarti céget nem is érintette annyira érzékenyen a válság, mint a vetélytársait, merthogy egyike volt azon kevés autógyártóknak, melyek a járvány ellenére nyereségesek tudtak maradni az év első felében.

A Porsche úgy gondolja, hogy 2025-re az összes globális értékesítésének 40%-át tisztán elektromos, 10%-át pedig hibrid meghajtású járművek teszik ki. A Panamera, mely lefektette az alapokat a Taycan és a márka elektromos jövője számára, a napokban kapott egy újabb plug-in hibrid változatot.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.