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
auto
2024. 04. 26. péntek

Nagyobb aksit hozott az új plug-in hibrid Panamera

elektromos autó

A Panamera eladásain a Porsche is tapasztalja, hogy a konnektorról tölthető modellekre egyre nagyobb szükség van, hiszen az európai vásárlók mintegy 60%-a a plug-in hibrid változatok valamelyikét választja a hagyományos meghajtásúak helyett. Ez sajnos arra még nem elég, hogy a 2009 óta forgalmazott sportos szupersztár legalább egyetlen típus erejéig kivesse magából a belsőégésű motort, ám arra igen, hogy a szerdán bemutatott ráncfelvarrott és műszakilag frissített Panamera egy újabb plug-in hibrid típust hozzon magával.

A 4S E-Hybrid a harmadik a 4 E-Hybrid és a Turbo S E-Hybrid után, mely a hálózatból betölthető elektromossággal egészíti ki az alapvetően folyékony üzemanyaggal táplált rendszert. Az akkumulátor kapacitása ebben a típusban már 17,9 kWh-ra nőtt a korábbi 14,1 kWh-ról, ami a WLTP szerint 54 kilométernyi autózásra elegendő energiát tárol magában (NEDC: 64 km).

A vezetési módok átdolgozása is az energiahasználat optimalizálását szolgálja az elektromos üzemmódban, de azért a hajtáslánc tulajdonságai elárulják, hogy a Panamera még konnektoros formában is egy teljesítménycentrikus sportautó, amire nem szívesen aggatnánk rá a környezetbarát jelzőt. A hibrid rendszerrel, melynek összteljesítménye 412 kW (560 lóerő), a végsebesség épphogy 300 km/h alatt marad, az álló helyzetből való kilövéstől számítva pedig 3,7 másodperc telik el a 100 km/h-ig. A 2,9 literes, 324 kW teljesítményű V6 motor mellé egy 100 kW-os villanymotort integrált a Porsche a nyolcsebességes duplakuplungos PDK sebességváltóba.

A Panamera 4S E-Hybrid 126 841 euróról indul a 16%-os német áfával együtt, és aki most megrendeli, az októberben már haza is tudja vinni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.