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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Kötelező lesz a villanyos cégautó az Audi központban?

elektromos autó

Az Ingolstadt Today értesülései szerint az Audi legfelsőbb vezetésében mostantól erősen ösztönzik az elektromos autók használatát, ami úgy tűnik, hogy nem váltott ki osztatlan sikert. Pedig, ha szigorúan veszük, akkor inkább az az érdekes, hogy eddig nem így tettek.

A legmagasabb szintről jön

Az, hogy a VW nagyon komoly villanyosítási terveket sző már jól ismert olvasóink előtt, sokszor beszámoltunk róla. Mindig elmondjuk, hogy szurkolunk a vállalatnak, hiszen ha a világ legnagyobb autógyára ilyen keményen beleáll a villanyautózásba az nagyon komoly előrelépés lesz, amin mindannyian csak nyerhetünk. Arról már nem is beszélve, hogy a VW csoport sikere a magyar gazdaságnak és több tízezer honfitársunk megélhetésének is nagyon fontos.

VW vezér: a hagyományos autógyáraknak vége

A cég vezetője Herbert Diess már egyértelművé tette, hogy szerinte az autózás és ezen belül a VW jövője az elektromos autókban és a digitalizációban rejlik. A gond csak az, hogy elég nagy ellenszélben dolgozik házon belül, ami a közelmúltban pozíciója meggyengüléséhez is vezetett.

Az Audi fővárosának lapja most arról számol be, hogy Diess sratégiájának része, hogy a cégcsoport teljes belső flottáját is hibridekre és villanyautókra cserélik. Ennek keretében szeptemberben indul egy program aminek célja, hogy év végére elérjék a 35%-ot, ami egy hatalmas ugrás lenne. A mostani állapotról hivatalos adat nincs, de van aki 1% körülire becsüli a teljesen elektromos autók arányát. A hírek szerint, most azt kéri a cég, hogy minden vezető beosztású kolléga, aki jogosult cégautóra az elektromos vagy hibrid modellt rendeljen. Aki nem így tesz annak havi 15 euro klímavédelmi hozzájárulást kell fizetnie. Ez nyilván nem fogja földhöz vágni a vezetőséget, de nagyobb nyomás, hogy elvárás lesz az elektromosítás. Ráadásul a német lap úgy tudja, évente minimum egyszer új elektromos autót kell rendelniük a vezetőknek. Azt nem gondolnánk, hogy ezt zsebből fizetik, hiszen cégautóról van szó, de mégis morgolódnak miatta.

Lapátra kerülhet a VW vezére?

Nem igazán értették meg

A cikkben egyébként azt is fejtegeti a szerző, hogy vajon mi lehet ezzel Diess célja. Az egyik magyarázat, hogy ezek az autók amolyan marketing eszközként hirdetik majd az utakon a vállalat új üzletpolitikáját és stratégiáját. Ennél is fontosabbnak tartja azonban a szerző az EU-s CO2 kvótákra gyakorolt hatást – szerinte a VW ezzel akarja javítani a flottaátlagot, hogy elérjék a 95 grammos határértéket. Nem azt mondjuk, hogy ennek nincs semmi jelentősége, de a VW csoport évente majd 4 millió autót ad el Európában. Mekkora lehet a belső flottájuk, főleg, ha csak a vezetőséget nézzük? Pár ezer autó? Nem valószínű, hogy ez több lesz mint kerekítési nagyságrend a teljes eladott mennyiséghez képest.

Mekkora a baj a Volkswagennél?

A német szerzőben fel sem merült, de én személy szerint azt látom legvalószínűbbnek, hogy Diess szeretné, ha a cég vezérkara megélné a villanyautózást a mindennapokban. Ha tényleg az elektromos autókra történő átállás a vállalat és az iparág jövője, hogyan tudják ezt képviselni azok, akiknek alig 1 százaléka használ ilyen járművet? És ezt nem csak morális kérdésként értem. amikor arról hoznak döntéseket, hogy milyen modelleket cserélnek elektromosra, azoknak milyen műszaki paraméterei legyenek, hol tartanak a versenytársakhoz képest és mit várnak el a vásárlók, vajon mennyire tud jó válaszokat adni erre egy olyan vezérkar, amelyik egyébként privátban egyáltalán nem használja ezeket a termékeket?

A főnök elvitte kipróbálni az ID.3-at

Jó példa erre Diess múltkori nyaralása, amikor családjával egy ID3-mal kelt útra. volt ebben marketing? Hogyne! De biztos vagyok benne, hogy a CEO személyesen akarta megtapasztalni, milyen a mindennapokban 2 hétig használni ezt a történelmi jelentőségű és kulcsfontosságú járművet. Nem fókuszcsoportok válaszait akarta színes szagos PowerPoint prezentációkban olvasgatni, vagy a mérnökök jelentéseit böngészgetni, miközben hazamegy a dízel A8-cal. Szerette volna saját maga látni milyen ezzel az autóval élni, mezei userként használni azt.

Az ő helyében én is kötelezővé tenném a villanyautók használatát a vezérkarnak, sőt. A kereskedések értékesítő kollégáival folytatnám.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.