PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== A 2020-as CES elektronikai szakkiállítás legnagyobb meglepetése a Sony Vision-S elektromos autó leleplezése volt, amely sokadszorra bizonyította, hogy a szórakoztató elektronikában utazó vállalatok számára is tartogat jövedelmező üzleti lehetőségeket az autóipar egyre erősödő digitalizálódása. A teljes vezetési önállóság felé evező, folyamatosan fejlődő mesterséges intelligencia megjelenése az autókban olyan számítástechnológiai cégeknek is kedvez, mint például az Nvidia és az Intel, de már senki előtt sem titok, hogy az Apple is saját villanyautót fejleszt, és a kínai Baidu is okos elektromos autók rendszerein dolgozik össze a Geely-vel. Részletek a Sony villanyautójáról Az idei, kizárólag online formában tartott CES rendezvényen újabb részleteket árult el a Sony a tanulmányáról. A legfontosabb kérdés továbbra is nyitott maradt, nem tudjuk biztosan, hogy megvalósul-e a jármű, ugyanis a Sony határozottan leszögezte, hogy nem kezd autógyártásba. Ennek ellenére nem kizárt, hogy valamely partnere – például a Magna – gyártásba viheti a kocsit, ráadásul a Continental igazgatója is úgy nyilatkozott: „az az érzésem, hogy minden érintett fél a lehető leghamarabb az utakon szeretné látni az autót”. Bizonyos értelemben egyébként már az utakon van a Vision-S, ugyanis kis csúszás után megkezdődött a közúti tesztelése Ausztriában. (Ha az olvasóink közül valaki összefutna vele, ne sajnálja elküldeni nekünk a képeket és a tapasztalatokat.) Premierje óta fejlődött is a 400 kW teljesítményű, duplamotors villanyautó, többek között az önvezetést támogató szenzorok számát a korábbi 33-ról 40-re növelte a Sony. Ezek mind olyan jelek, amikből arra következtethetünk, hogy értékesíteni fogják a villanyos szedánt. További újdonság a Vision-S kapcsán, hogy a Sony egy magyar céggel közösen fejleszti önvezető rendszereit. A magát Európa legnagyobb független, automatizált vezetési szoftverek fejlesztésével foglalkozó vállalatnak valló AImotive-ot 2015-ben alapította Kishonti László Budapesten AdasWorks néven, a jelenlegi cégnevet 2016 óta használja. A több mint 190 mérnökből és tudósból álló csapat Magyarországon kívül az Amerikai Egyesült Államokban és Japánban is aktívan közreműködik az intelligens vezetéstámogató rendszerek megvalósításában, így válhatott ismertté a Sony számára is. „Az AImotive izgalmas szereplője a vezetés-automatizálás piacának, hiszen skálázható és megbízható vezetéstámogató-rendszereket fejleszt. Hisszük, hogy a velük folytatott közös munka és a szoftverek továbbfejlesztése hozzájárul majd a mobilitás jövőjéhez” – mondta Kawanishi Izumi, a Sony AI Robotics Business felelős alelnöke. Az AImotive az úgynevezett aiDrive önvezetőszoftver-együttesét szabja rá a Sony autójára, és saját fejlesztésű aiSim szimulációs eszköze is segíti a rendszer különböző szituációkban való megfelelésének tesztelését. A vezetés-támogatás mellett a Sony kiemelt hangsúlyt fektet a szórakoztató és kényelmi funkciókra, így az arc-, hang-, és gesztusfelismerés sem marad ki belőle, sőt, a műszerfalon végigfutó hatalmas kijelzőn még playstationözni is lehet. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!