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
auto
2024. 04. 24. szerda

Klasszikus modellneveket hoz vissza a Renault

elektromos autó

Január 14-én, csütörtökön új stratégiai tervet mutat be Luca de Meo, a Renault Csoport vezérigazgatója, melyben a vállalat újrapozicionálását, és értékesítésének fellendítését segítő új termékek bevezetésére fókuszál. A Reuters tudomására jutott információk szerint az úgynevezett Renaulution stratégia egyik alappillére a múlt tisztelete, így a közelgő modellpalettához klasszikus, korábban nagy sikerű névtáblákat is visszahoz a Renault.

Renault 4, Forrás: Wikipedia

A hírportál két konkrétumot is említ: az 1960-as években megjelent 4-es városi kisautót, valamint az 1972-től 1996-ig gyártott, a Clio elődjének tekinthető Renault 5-öst. Mindkettő tisztán elektromos meghajtással tér vissza, ám azt egyelőre nem tudni, hogy autók megőrzik-e klasszikus jellegüket, vagy csak a nevüket emeli át a gyártó a 21. századba, és minden mást a kornak megfelelő modernitás jellemez majd.

Renault 5, Forrás: Wikipedia

A francia autógyártó októberben mutatta be a Mégane eVison tanulmányt, amely egy radikálisan újfajta nézőpontból testesítette meg a jól ismert modellnevet – ez az első olyan termék, mely egyszerre nyúlik vissza a hagyományokhoz, és hordozza a jövő technológiáit és megoldásait. Az eSUV koncepció, mely 2021 végén megy gyártásba, a vállalatcsoport vadonatúj, tisztán elektromos CMF-EV padlólemezére épült.

Íme a Renault Mégane, teljesen elektromosan

A Reuters úgy tudja, hogy a Renault sportmárkája, az Alpine is kap három villanyautót. Korábban felröppentek a pletykák, hogy a cégen belüli átszerveződés és pénzügyi megszorítások következtében az Alpine hosszú távú túlélésének egyetlen járható útja a teljesen elektromos gyártóvá válás, így valószínűleg nem tévesek az információk, jóllehet a Renault nem erősítette meg azokat.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.