Klasszikus modellneveket hoz vissza a Renault
Január 14-én, csütörtökön új stratégiai tervet mutat be Luca de Meo, a Renault Csoport vezérigazgatója, melyben a vállalat újrapozicionálását, és értékesítésének fellendítését segítő új termékek bevezetésére fókuszál. A Reuters tudomására jutott információk szerint az úgynevezett Renaulution stratégia egyik alappillére a múlt tisztelete, így a közelgő modellpalettához klasszikus, korábban nagy sikerű névtáblákat is visszahoz a Renault.

A hírportál két konkrétumot is említ: az 1960-as években megjelent 4-es városi kisautót, valamint az 1972-től 1996-ig gyártott, a Clio elődjének tekinthető Renault 5-öst. Mindkettő tisztán elektromos meghajtással tér vissza, ám azt egyelőre nem tudni, hogy autók megőrzik-e klasszikus jellegüket, vagy csak a nevüket emeli át a gyártó a 21. századba, és minden mást a kornak megfelelő modernitás jellemez majd.

A francia autógyártó októberben mutatta be a Mégane eVison tanulmányt, amely egy radikálisan újfajta nézőpontból testesítette meg a jól ismert modellnevet – ez az első olyan termék, mely egyszerre nyúlik vissza a hagyományokhoz, és hordozza a jövő technológiáit és megoldásait. Az eSUV koncepció, mely 2021 végén megy gyártásba, a vállalatcsoport vadonatúj, tisztán elektromos CMF-EV padlólemezére épült.
A Reuters úgy tudja, hogy a Renault sportmárkája, az Alpine is kap három villanyautót. Korábban felröppentek a pletykák, hogy a cégen belüli átszerveződés és pénzügyi megszorítások következtében az Alpine hosszú távú túlélésének egyetlen járható útja a teljesen elektromos gyártóvá válás, így valószínűleg nem tévesek az információk, jóllehet a Renault nem erősítette meg azokat.