Tarolt az ID.3, megtriplázta villanyautó-eladásait a Volkswagen

2019-hez képest majdnem háromszorosára nőtt a Volkswagen autómárka által eladott tisztán elektromos autók darabszáma 2020-ban, és számos olyan mérföldkövet ért el a német autógyártó, amely miatt a tavalyi év fordulópontnak tekinthető a vállalat életében – olvasható a VW által közzétett közleményben. Világszerte összesen több mint 212.000 darab, hálózatról tölthető Volkswagen talált gazdára 2020-ban, ami 158%-kal több, mint egy évvel korábban. Ebből majdnem 134.000 járműben kizárólag a villanymotor jelentette az erőforrást, ez pedig 197%-kal magasabb érték a 2019-esnél.

A wolfsburgi székhelyű autógyártó évének legmeghatározóbb modellje az ID.3 volt, amely a legelső villanyautó az eleve elektromosnak tervezett MEB padlólemezt hordozó ID.-családban. A ferdehátú gyártásához a Volkswagen nagyszabású gyárátalakításokba kezdett, a zwickaui létesítményben például már soha többet nem épül belsőégésű motorral szerelt autó.

A szoftverproblémák, és a kiszállítás megcsúszása ellenére az ID.3 hatalmas siker lett Európa autópiacain, összesen 56.500 darabot sikerült átadni az év végéig, jóllehet körülbelül 68.800 megrendelés érkezett, és az eredetileg tervezett gyártási szám is jóval nagyobb volt a 2020-as évre, mintegy 100.000 darab. Ez egyébként annyiból különösen érdekes, hogy Klaus Zellmer értékesítési igazgató elmondása szerint december közepéig 28.000 darab ID.3-at sikerült leszállítani az ügyfeleknek, annak ellenére, hogy addig 55.000 megrendelés érkezett az autóra. Mindebből az következik, hogy csodával határos módon fél hónap alatt megduplázta a kiszállításait a VW.

Norvégiában három hónapon keresztül uralta a villanyautó-eladásokat, egyedül a decemberi Tesla Model 3 regisztrációk tudtak véget vetni az uralmának. Az év utolsó hónapjában az ID.3 meghajtástól függetlenül Svédország legkelendőbb autómodelljévé vált 2564 eladott példánnyal.

A Volkswagen második legnépszerűbb konnektoros autója az e-Golf volt körülbelül 41.300 darabbal, ennek a modellnek a gyártása karácsony előtt végleg leállt Drezdában. A dobogó harmadik fokára a Passat GTE küzdötte fel magát közel 24.000 vásárlóval. 2020-ban az elektromos autók részesedése a teljes európai értékesítésen belül 12,4%-ra növekedett a 2019-es 2,3 százalékról. Az idei évben még tovább szeretné növelni az elektromos autóinak részarányát a VW, amiben fontos szerepe lesz az ID.4 SUV-nak – ez lesz az első ID. villanyautó, melyhez globálisan hozzá lehet jutni.

A rendelkezésünkre álló adatok szerint 2020 októberében a Volkswagen Csoport volt az egyik legmesszebb kullogó autógyártó az EU által kitűzött szén-dioxid-kibocsátási célérték teljesítésétől. Habár a konszern márkái egyenként közzétették saját eladási mutatóikat a tavalyi évről, a Volkswagen egyelőre nem adott ki a teljes csoportra vonatkozó hivatalos információt arról, hogy sikerült-e az év végi hajrával behozni a lemaradást, vagy bírságot kell fizetnie. A másik nagy szennyező, a Daimler az éves adatok összefoglalójában bejelentette, hogy megfelelt az Európai Unió elvárásainak.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.