Százezer előrendelésnél jár Trumpék kedvenc villanyautója
Több mint 100.000 előjegyzés érkezett a Lordstown Motors tavaly nyáron bemutatott, Endurance névre keresztelt tisztán elektromos pick-upjára, azaz november óta megduplázta az érdeklődők számát – jelentette be az amerikai autógyártó hivatalos közleményben. Habár mindenféle kötelező vállalás nélküli foglalásokról van szó, melynek valószínűleg csak töredéke válik tényleges rendeléssé, a 100 dolláros foglalót kifizetők ennyire magas száma nem rossz eredmény ahhoz képest, hogy egy 2018-ban alapított, legelső termékén dolgozó start-up gyűjtötte.
A Lordstown népszerűségét azonban jelentősen megdobja, hogy az amerikai választások előtt a republikánus párt felhasználta kampányához a vállalatot, és Donald Trump hazai munkahelyteremtő programjának ékköveként mutatta be – merthogy a gyártó a General Motors lordstowni gyárát vásárolta meg.
Az ohiói cég az egyéni vásárlók helyett elsősorban kereskedelmi flották igényeinek kiszolgálására fókuszál, ennek megfelelően az Endurance-ra érkezett foglalások átlagos darabszáma is közel 600. Jelenleg a béta prototípusok készülnek a platós haszongépjárműből, a sorozatgyártás indítását pedig egy hosszas csúszás után idén szeptemberre időzítették.
A jármű jellegzetessége, hogy kerékagy-motorokat használ, amelyek a Lordstown elmondása szerint nagyban javítják a kezelhetőséget, és még egy hagyományos villanymotornál is kevesebb mozgó alkatrésznek adnak otthont, így a karbantartási költségük minimális.
Az Endurance csúcsteljesítménye 600 lóerő, amellyel bátran nekivághat akár 3400 kiló elvontatásának is. A mérnökök 109 kWh akkut helyeztek az autó aljába, ami az amerikai EPA mérés szerint több mint 400 kilométeres hatótávra elegendő. A pick-up indulóára támogatások nélkül 52.500 dollár.