Túlkereslet miatt törli villanyautójának rendeléseit az Opel
December elején már beszámoltunk róla, hogy a Németországban szeptember óta rendelhető Opel Mokka-e elektromos crossoverre mindössze néhány hét leforgása alatt annyi előjegyzés érkezett, hogy az első éves gyártás teljes egésze előre elkelt. A kiszállítás most márciusban venné kezdetét, azonban a német Handelsblatt úgy tudja, nem minden potenciális vásárló kapja meg autóját az idei, szeptemberig tartó modellévben. A hírportál információi szerint az Opel több száz ügyfelének foglalását kénytelen törölni, miután őszig biztosan nem lesz képes leszállítani a villanyautót, és semmi biztosat nem tud mondani arról, hogy erre mikor kerülhetne sor a jövőben.
Az Opel megerősítette, hogy a villanyautó bizonyos típusai valóban elkeltek, ám egyes felszereltségi szintek, valamint a hagyományos meghajtású változatok továbbra is rendelhetők. Azok az ügyfelek tehát, akikkel a gyártó felvette a kapcsolatot a rendelés törléséről, valószínűleg más csomagban továbbra is megkaparinthatják az elektromos Mokkát még az idén, ám a németek egy más módon is igyekeznek kezelni a helyzetet. A vásárlók a Mokka-e helyett választhatják a Corsa-e modell leggazdagabban felszerelt változatát kedvezményes áron, igaz, ez nem nagy vigasz azoknak, akik eddig a Mokkára vártak az autóvásárlással.
A Mokka-e a PSA franciaországi gyárában épül Poissy városában. Azt nem árulta el a gyártó, hogy évente hány darabot szerel össze a modellből, de a Handelsblatt a négy számjegyű tartomány felső részére becsüli. Azt azonban már az Opel is elismerte, hogy óriási meglepetés számára a villanyautó iránti kereslet, és belsős források is arról számolnak be, hogy áll a bál a cégnél, amiért ennyire alábecsülték a jármű sikerét.
A GT X Experimental tanulmány alapján tervezett kompakt crossover a PSA jól ismert, 100 kW teljesítményű és 260 Nm nyomatékú hajtásrendszerét használja a CMP padlólemezen, a bruttó 50 kWh-s aksijából pedig körülbelül 324 kilométernyi elektromos hatótáv nyerhető ki.