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
auto

Együtt gyártana okos villanyautókat a kínai Baidu és a Geely

elektromos autó

Sokat foglalkozott a közelmúltban az Apple autógyártási ambícióival a szaksajtó, amely azért is érdekes, mert a régi nagy autógyártók mellett egyre nagyobb szerep jut a tech cégeknek is az autógyártásban. Tulajdonképpen logikus és várható lépés ez, ha figyelembe vesszük, hogy 30 éve a világítás volt a legfontosabb elektronikai összetevője az autóknak, ma pedig egyre inkább guruló számítógépekkel közlekedünk.

Egy friss bejelentés szerint – amelyről az MTI is beszámolt – a kínai Baidu internetes óriás, és a Geely autógyártó közös vállalatot tervez létrehozni elektromos járművek gyártására. Az együttműködésben a Baidu az okos személygépjárművek vezetési képességeihez szükséges technológiákat biztosítja, míg a Geely az autógyártásban és tervezésben szerzett tapasztalatával járul hozzá a közös vállalat sikeréhez. A piacra lépés tervezett idejéről egyelőre nem közöltek részleteket a felek.

Kínai fejlesztést hoz a vadonatúj elektromos bébi Volvo

Robin Li, a Baidu társalapítója és vezérigazgatója így fogalmazott: „Kína az elektromos járművek legnagyobb piacává vált, az elektromos autók vásárlói pedig intelligensebb, új generációs járműveket várnak el.”

A Baidu számára nem újdonság az autóipari szoftverfejlesztés, ugyanis a cég Apollo nevű, önvezetésre kifejlesztett technológiai platformját már 2017 óta használják okosjárművek gyártásában, és a vállalat három kínai nagyvárosban is üzemeltet önvezető taxikat, igaz, egyelőre sofőrökkel.

Hazánkban a Geely autógyártó neve a többségnek valószínűleg nem cseng ismerősen, ezért érdemes elmondani a cégről, hogy 2010-ben ez a vállalat vásárolta meg a Fordtól a Volvo márkanevet.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.