Mit ér az e-Pedal, ha Tesla?

Nyílt titok, hogy a 2018 után gyártott Nissan Leaf egyik leghasznosabb újításának az e-Pedal funkciót tartom. Ez az a szoftveres megoldás, ami úgy ötvözi a villanyautók regeneratív fékezését és a hagyományos üzemi féket, hogy az autó az indulást követően (amikor a biztonság kedvéért még a fékre kell lépni) valóban teljeskörűen használható a menetpedál dőlésszögének szabályozásával. A pedál ugyanis nem csak a gyorsulás mértékét, de a fékerőt is meghatározza, mégpedig úgy, hogy azzal akár teljes megállásig is kiszámítható mértékben lelassítható az autó.

Erről készítettünk is néhány hónapja egy videót, ami után a Tesla közösség egy emberként hördült fel, hogy ez a tudás egy nemrég megkapott szoftverfrissítés óta bizony a Tesla repertoárjának is része. Miközben a legtöbb autógyártónak egy ilyen funkció bevezetése hosszú fejlesztési folyamat, aminek az eredményét majd 1-2 év múlva valamelyik facelift vagy modellfrissítés után élvezhetik a legújabb autók megvásárlói, a Tesla villámgyorsan kiegészítette a már meglévő szoftvert az új funkcióval, és minden olyan autóra leküldte, ami fizikailag kompatibilis ezzel. Vajon egy sebtiben összedobott másolat lehet olyan jó, mint az eredeti? Természetesen utánajártunk és kipróbáltuk.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Antalóczy Tibor

A Villanyatosok.hu főszerkesztője, illetve a Villanyautósok Közösségének egyik alapító tagja, e-mobilitás szakértő. 2014 óta aktív elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.