Mit ér az e-Pedal, ha Tesla?
Nyílt titok, hogy a 2018 után gyártott Nissan Leaf egyik leghasznosabb újításának az e-Pedal funkciót tartom. Ez az a szoftveres megoldás, ami úgy ötvözi a villanyautók regeneratív fékezését és a hagyományos üzemi féket, hogy az autó az indulást követően (amikor a biztonság kedvéért még a fékre kell lépni) valóban teljeskörűen használható a menetpedál dőlésszögének szabályozásával. A pedál ugyanis nem csak a gyorsulás mértékét, de a fékerőt is meghatározza, mégpedig úgy, hogy azzal akár teljes megállásig is kiszámítható mértékben lelassítható az autó.
Erről készítettünk is néhány hónapja egy videót, ami után a Tesla közösség egy emberként hördült fel, hogy ez a tudás egy nemrég megkapott szoftverfrissítés óta bizony a Tesla repertoárjának is része. Miközben a legtöbb autógyártónak egy ilyen funkció bevezetése hosszú fejlesztési folyamat, aminek az eredményét majd 1-2 év múlva valamelyik facelift vagy modellfrissítés után élvezhetik a legújabb autók megvásárlói, a Tesla villámgyorsan kiegészítette a már meglévő szoftvert az új funkcióval, és minden olyan autóra leküldte, ami fizikailag kompatibilis ezzel. Vajon egy sebtiben összedobott másolat lehet olyan jó, mint az eredeti? Természetesen utánajártunk és kipróbáltuk.