PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A BMW-nél is nő az elektromosított változatok részesedése az eladásban

elektromos autó

A koronavírus által okozott járványhelyzet ellenére pozitívan értékelte a BMW Group nemzetközi és hazai eladásait a cég magyarországi vezérképviselete a ma délelőtt megtartott évindító sajtótájékoztatójukon. A csoport (BMW, MINI, Rolls-Royce) személyautó-eladásai 8,4%-kal 2.324.809 darabra csökkentek ugyan, de ezen belül a tisztán elektromos autók aránya 13%-kal, míg a plugin hibrideké 40%-kal nőtt, így a külső forrásból tölthető autók száma 2020-ban elérte a 192.646 darabot. Ez 31,8%-os növekedés a 2019-es adathoz képest, és 8,3%-os a teljes eladáson belül (2019-ben ez még csak 5,8% volt).

Mindenképpen jó hír, hogy a hagyományos autók iránti kereslet csökkenésének és az elektromosított modelleknek köszönhetően a BMW Group sikeresen teljesítette az EU 2020-ra előírt flottaszintű CO2-kibocsátási előírását, így megússza a büntetést. Pontos adatokat az elérendő céllal és a végül elért flottaszintű eredménnyel kapcsolatban későbbre ígért a hazai iroda.

A BMW csoport egyébként tavaly Ázsiában teljesített a legjobban, ott 6,1%-os növekedés után összesen 984.515 jármű talált gazdára, aminek 78%-a 7,4%-os növekedést elérve Kínába került. Európában 15,8%-os visszaesést volt kénytelen elkönyvelni a cég, így 912.621-nél állt meg az év végén a számláló. Ennek 31,25%-a Németországba került, ahol csak 13,4% volt az éves visszaesés. A Covid-helyzettel az amerikai piac birkózott meg a legnehezebben, ahol 19,7%-os visszaesés után csak 378.613 autóra akadt vevő.

Magyarországon csoportszinten plugin hibridből 545 talált gazdára, ami 32%-os növekedés az előző évhez képest, és 14%-a a teljes értékesítésnek. Tisztán elektromos meghajtással a csoport két modellt kínál: a 7. éve a piacon lévő BMW i3-ból 187 darab, a tavaly megjelent MINI Cooper SE-ből pedig 75 darab fogyott, amivel a BMW csoport 8%-os piaci részesedést szerzett a teljes BEV piacból. A MINI értékesítésben (összesen 366 db) egyébként a tisztán elektromos és a plugin hibrid modell (együtt 110 db) több mint 30%-os részt képviselt, ami jól mutatja a vevők változó igényeit.

Idén a BMW csoportnál a január végén érkező BMW iX3 kapja a főszerepet, de az év során számtalan alkalommal várhatóak apró részletek a 2021 végén megérkező iX modellről is. Az iX3-mal kiegészített X3-as modellcsalád az első a BMW kínálatában, ami az összes elérhető hajtásrendszerrel választható. Az 5. generációs akkuval szerelt tisztán elektromos változatért a BMW ráadásul nem is kér felárat, valószínűleg a korábbiakhoz hasonlóan teljesítmény alapján fog az árlistába beilleszkedni. A 2021-es újdonságok között lett megemlítve a BMW i4 is, bár a vadonatúj Gran Coupé inkább a 2023-ig tartó stratégia egy következő állomásaként érkezik, valószínűleg 2022-ben.

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.