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
auto
2024. 04. 26. péntek

Újabb tízmilliókat pakolt a Porsche a horvát autógyártó alá

elektromos autó

További 70 millió eurót fektetett be a Porsche a horvátok elektromos szupersportautó-gyártójába, a Rimacba, 15,5 %-ról 24%-ra növelve részesedését. Ez a második alkalom, hogy a német vállalat szorosabbra fűzi a 2018 óta tartó együttműködést Mate Rimac csapatával, miután 2019-ben 15,5 százalékra növekedett az eredeti 10%-os tulajdonjog.

Bevásárolta magát a Rimac villanyautó-márkába a Porsche

Lehengerlően erős villanymeghajtású hiperautói mellett a Rimac nagy teljesítményű hajtásláncok és akkumulátorok fejlesztésével illetve gyártásával is foglalkozik. Ez vonzza a céghez a hagyományos autógyártó partnereket, melynek listája a Porsche mellett a Hyundai-t, Kiát, Aston Martint, Pininfarinát, és a Koenigsegget is felvonultatja.

Lutz Meschke, a Porsche igazgatótanácsának tagja szerint a Rimac-ba való befektetés abszolút helyesnek bizonyult, hiszen a cég értéke rengeteget nőtt az együttműködés kezdete óta. A Rimac sokat fejlődött technológiailag, és ebből az innovációs erőből a Porsche is profitál – tette hozzá. Mate Rimac alapító és vezérigazgató leszögezi, hogy a németek egyre növekvő támogatása nem jelent egyre nagyobb befolyást, cége továbbra is független egységként működik tovább.

A napokban ismét felröppentek a pletykák arról, hogy a Volkswagen Csoport elektromobilitási stratégiájába közel sem illeszkedő Bugatti a Rimac-hoz kerülhet, s bár ezt egyelőre nem erősítették meg, elképzelhető, hogy a részesedés növelése ennek a döntésnek ágyaz meg.

A zágrábi csapat jelenleg körülbelül 1000 főt foglalkoztat, amely az új kutató-fejlesztő központ megépülésével hamarosan akár 2500-ra is emelkedhet. A Rimac C_Two elektromos hiperautó végleges változatának bemutatójára valamikor a közeljövőben kerül sor.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.