Bevásárolta magát a Rimac villanyautó-márkába a Porsche

A Porsche mindent megtesz, hogy nem sokkal legelső tisztán villanyos sportautójának érkezése előtt a média és a fogyasztók felfigyeljenek elkötelezett törekvéseire az elektromos közlekedésben: amikor éppen nem a Taycanról kapunk valami friss infót vagy új képeket, illetve nem a villanyautó-fejlesztésre szánt hatalmas összegű beruházásait reklámozza a Porsche, akkor arról érkezik a hír, hogy egy kicsi, de annál népszerűbb és eltökéltebb elektromos autó-gyártó vállalatba vásárolták be magukat a németek. A Porsche legújabb bejelentése szerint ugyanis a vállalat a Rimac kisebbségi tulajdonosává vált, miután 10%-nyi részvényt megvásárolt a brutális teljesítményű, limitált kiadású  sportautóiról híressé vált horvát cégtől. Az alig 400 alkalmazottból álló Rimac 2009-ben vágott bele az elektromos sportautók fejlesztésébe, és nem sokkal később megalkotta a Concept One-t, ami nemcsak gyors, de kellően izgalmas is (bár ezzel a kijelentéssel a Lamborghini és a McLaren vezérigazgatói hevesen tudnának vitatkozni), majd pedig nemrég a folytatás is megérkezett a 2000 lóerős, 412 km/h-s végsebességű, 650 kilométeres hatótávú, és 250 kW-on is tölthető C_Two személyében, ami meghozta az igazi elismerést a vállalatnak, és felkeltette a Porsche érdeklődését. A németek szempontjából azonban nem a két egyedi villanyos álomautó az igazán fontos, hanem a Rimac tapasztalata a magas teljesítményű hajtásláncok, és akkumulátor-rendszerek fejlesztésében, amiket a Porsche a későbbi elektromos autóiban szeretne felhasználni.

„A két tisztán elektromos kétüléses szuper-sportautó kifejlesztésével a Rimac lenyűgöző módon bizonyította rátermettségét az elektromobilitás terén. Úgy érezzük, hogy a Rimac ötletei és megközelítései különösen ígéretesek, ezért is reméljük, hogy szoros együttműködésben dolgozhatunk a vállalattal fejlesztési partnerként” – indokolta a Porsche döntését az egyik vezető igazgató.

A két vezérigazgató: Oliver Blume és Mate Rimac

Az együttműködés mindkét vállalat számára jövedelmező lesz: míg a Porsche a Rimac által, vagy vele közösen fejlesztett hajtásláncokat, magas feszültségű akkumulátor-technológiákat, és HMI digitális interfészeket tudja majd a Taycan utáni járműveiben elhelyezni, csökkentve ezzel a fejlesztés költségeit és idejét, addig a zágrábi székhelyű csapat jelentős növekedésnek indul, és tovább mélyíti pozícióját az autóiparban.

„Ez a partnerség egy meghatározó lépés a Rimac számára az első számú alkatrész-, és rendszerbeszállítóvá válás útján az elektromosítás, az összekapcsolhatóság, és az Advanced Driver Assistance Systems izgalmas területén” – tette hozzá a Rimac vezérigazgatója, Mate Rimac.

EZT OLVASTAD MÁR?  Szoftverfrissítéssel növeli villanyautója hatótávját a Jaguar

Elektromos autót használsz?