PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 23. kedd

Köztudott, hogy a Taycan villanyautót nem csupán egyetlen egyedülálló modellnek szánja a Porsche a palettájára, hanem egy egész családot tervez köré építeni különböző karosszéria-kialakításokkal. Ennek első megnyilvánulása a Taycan Cross Turismo, amely a sportautó terepkombi változata, egyesítve a crossoverek nagyobb hasmagasságát a hétköznapi használat során praktikus nagyobb csomagtérrel és fejtérrel.

Taycan, de praktikus – itt a második elektromos Porsche

Na de milyen formában tárulhat még elénk a Taycan gyönyörű dizájnja? Stefan Weckbach termékfejlesztésért felelős igazgató a Cross Turismo tegnapi premierje után elárulta, hogy jelenleg két másik variáns van megfontolás alatt, de végleges döntés még egyikről sem született.

Az egyik egy sokkal szokványosabb kombi, ami ledobja magáról a terepre szánt villanyautó védőborításait, elhagyja az úgynevezett Gravel terepjáró üzemmódot, és a normál konfigurációban mért hasmagassága sem lesz 20 mm-rel nagyobb, mint a sima Taycané. Amit a Porsche elképzelt, az tulajdonképpen a Panamera Sport Turismo, csak Taycan-köntösben, és tisztán elektromos meghajtással – nagy rá az esély, hogy ha ezt megvalósítja a Porsche, akkor a villanyautó kegyetlenül kannibalizálni fogja belsőégésű motoros testvérének eladásait.

Taycan Cross Turismo

A másik irány ennél hatványozottan izgalmasabb: egy nyitható tetejű változatban is gondolkodik a német autógyártó, és bár ez műszakilag lehetséges lenne, elmondása szerint előbb fel kell mérnie, hogy valóban lenne-e rá igény a piacon. Weckbach tovább ment, és a kétajtós kabrió ötletét is felvetette, ám ennek meglehetősen kicsi az esélye a megépülésre.

Szóba került továbbá egy új, belépő szintű, négykerekes meghajtás-változat a Taycan sportautóhoz a 4-es típusjelzést viselve. Ez a Cross Turismo tegnap bejelentett négy típusa között ott van, de a Taycannál a legolcsóbb opció hátsókerék-hajtású – a Porsche tudja, hogy lenne igény egy AWD Taycanra a paletta olcsóbbik végén.

Megjött a legolcsóbb Porsche Taycan

Ha a vállalat igazán nagyot akarna tarolni, akkor valószínűleg egy Taycan SUV-val nem lőne mellé, ám a márka teljesen elektromos sportterepjárói már nem a J1, hanem a PPE padlólemezre fognak épülni más arányokkal, műszaki tulajdonságokkal, és dizájnnyelvezettel.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.