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
auto
2024. 04. 26. péntek

Ez a Tesla szoftverének új kiadása – lencsevégen a V11

elektromos autó

Közismert, hogy a Teslák rendszeresen kapnak kisebb-nagyobb szoftverfrissítéseket, amelyek nem csak hibajavításokat, de új funkciókat is tartalmaznak, olykor pedig átszabják a kezelőfelületet. A 9-es főverzió 2018 októberében, a 10-es pedig 2019 szeptember végén jött ki, így már igencsak késik a V11.

Úgy néz ki azonban, hogy már tényleg nem kell rá sokáig várni.

A zászlóshajókkal jön

Régóta rebesgetik, hogy a következő főverzió az új Model S/X kiszállításaival érkezik, és valljuk be ebben van némi logika, hiszen ezek a modellek a függőlegesről vízszintes képernyőre váltanak, amihez új kezelőfelület is kell. A két nagy Tesla középső kijelzője ráadásul nagyobb is mint a Model 3/Y sorozaté, és itt megmaradt a kormány mögötti képernyő is, tehát nem lehet egy az egyben átemelni a kis Teslák szoftverét.

NEW MODEL S REFRESH OS
byu/FridayTheDog111 inteslamotors

A fenti Reddit postba beágyazott videó legnagyobb újdonsága, hogy a központi képernyő bal oldalán megjelenik egy kis autó ikon, amire kattintva előugrik egy gyorsmenü, ahol pár gyakrabban használt funkciót találunk. Így például itt érhető el a központi zár, az első és a hátsó csomagtartó, illetve a töltőajtó nyitása, vagy az ajtók és ablakok gyermekzára, a tükrök és a kormány beállítása.

Új kormányok, új funkciók

Reddites forrásunk azt is megosztotta, hogy sikerült néhány információt szereznie a legégetőbb kérdésekről. A FridayTheDog111 nevű felhasználó épp egy Superchargernél kávézgatott, amikor meglátott egy-egy vadonatúj fehér, illetve kék Model S-t begurulni. A sofőrök elárulták neki, hogy Arizonából tartanak éppen vissza a bázisra Fremontba és hosszútávú teszteket végeznek az autókkal. (Arizóna fővárosa Phoenix és Fremont között például mintegy 1200km távolság van).

Kérdésre elmondták neki, hogy kezdetben az autókat hagyományos kormánykerékkel szállítják, de felveszik a vásárló kívánságát és ha valaki a Yokeot szeretné, akkor amint jóváhagyta azt a közlekedési hatóság, kicserélik az autón. Mint már mi is megírtuk, az NHTSA jelenleg a Teslánál tájékozódik, és vizsgálja az újfajta kormánykerék kialakítását. Elméletileg nem ütközik szabályokba a Tesla megoldása, de szinte borítékolható volt, hogy a hatóságok figyelmét felkelti majd.

Az egyik képernyőképen látszik egy Smart Shift nevű funkció is, ami ki, illetve bekapcsolható. Ez takarja az S/X család azon újítását, amivel az autó teljesen önműködően választja ki a haladási irányt. Mint kiderült, amennyiben ezt valaki kikapcsolja, akkor a központi kijelzőn választhat az előre és a hátra között, illetve a kormány Autopilot gombja is ilyen funkciót szolgál amikor vezetéstámogató rendszer ki van kapcsolva.

Megjelent még egy új Dragstrip Mode nevű beállítás is, ami a gyorsulási versenyek rajongóinak készült és egy startautomatikát rejt, valamint a Chill és a Sport üzemmódok mellé visszatért az eredeti Insane (őrült) gyorsulás is. Úgy látszik ez a két nagy teljesítményű beállítás vette át a Ludicrous helyét, de az is logikus magyarázat, hogy a filmre vett kék színű autó „csak” Long Range volt – azért a Plaidbe várnánk egy hasonló nevű funkciót. A fehér autót nem lehetett fotózni, mert belül több helyen is meg volt bontva a burkolat és vezetékek lógtak ki – valószínűleg a tesztelésrészeként.

Érdekes azt is megfigyelni, hogy a különböző fő funkciók (média, navigáció, alkalmazások) legalább 3 külön területet kaptak a képernyőn, és mintha saját ablakukban lebegnének a háttér előtt. Feltételezhetjük, hogy ezek az ablakok mind teljesképernyős üzemmódra is válthatók, attól függően, hogy épp vezetünk és a térképet szeretnénk nézni, vagy parkolunk és a Netflixet bámuljuk.

Amint a két autó távozott, emberünk még megörökítette a kocsik gyorsulását is. Bár, lakott terület lévén itt maximum egy 0-50-et láthatunk, azért így is elég fürgének tűnnek az 5 méteres autók.

NEW Model S take off video. (See previous post as well)
byu/FridayTheDog111 inteslamotors

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.