2,8 millió forintért hazavihető a Dacia Spring Romániában

A Dacia Spring tisztán elektromos kisautó francia árlistájáról és a néhány száz euróval alacsonyabb román alapáráról korábban már beszámoltunk. Arra viszont nem számítottunk, hogy a legfontosabb kiegészítő, a magasabb felszereltséghez opcionálisan rendelhető egyenáramú CCS töltési lehetőség felára nem kicsit lesz kedvezőbb, hanem egyenesen felére csökken.

Franciaországban a 600 eurós felárért rendelhető a DC töltés opció, Romániában viszont csak 300 eurót kell érte fizetni. A Comfort Plus felszereltségű változat alapára Romániában 18.100 euró. Ezért jár a 7″ érintőképernyős multimédia fejegység tolatókamerával, a narancssárga dekorelemek és a metál fényezés, így a három szín bármelyike felér nélkül választható. Romániában a nyilvános AC töltőoszlopokhoz szükséges Type2 töltőkábel is olcsóbb (150 euró), mint Franciaországban (250 euró).

Ez a típus az első olyan elektromos autó Romániában, amelyre nem vehető igénybe a teljes 10.000 eurós állami támogatás, a legutóbbi módosítást követően van ugyanis egy olyan megkötés, hogy a támogatás összege nem haladhatja meg az autó vételárának 50%-át.

A Dacia román honlapja szerint úgy tűnik, hogy az 50%-os szabály nem vonatkozik a régi használt autó leadásával megszerezhető kedvezményre, így az autó végső árát tovább csökkentheti a roncsprémium (Rabla Plus and Clasic 2021). A két kedvezménnyel 7700 euróra (2,85 millió Forint) csökken a kisautó ára, amivel valószínűleg Európa legolcsóbban hazavihető új villanyautója lehet.

Forrás: www.dacia.ro

Érdekességképp az összeget a hazai használt elektromos autó árakkal összevetve ennyi pénzért csak némi szerencsével foghatunk ki egy példányt a legidősebb, már 10 éves, Nissan LEAF-ek közül, de ha a Spring méretét tekintjük, akkor az 5-6 éves „klónokkal” (Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-Zero, Peugeot Ion) számolhatunk.

A Dacia ára (valójában inkább az elektromos autó vásárlást ösztönző állami támogatás) Romániában annyira kedvező, hogy ha elegendő példányban tudják majd szállítani, néhány év múlva megfordulhat az autószállító karavánok iránya, ahelyett, hogy Nyugat-Európa levetett roncsait viszik keletre, a román első forgalomba helyezésű villanyautók megjelenhetnek hazánkban vagy akár tőlünk nyugatabbra is.

A Spring hivatalos magyar árlistáját még nem hozták nyilvánosságra. A pletykák szerint nálunk, Romániával ellentétben, épp a fapados változattal indulhat az értékesítés, és várhatóan az alapmodell ára lesz a 2020 végén előrendelők szerződésébe beírt 6,5 millió forint. A 100.000 forintos befizetéssel sorban állók hamarosan kiválaszthatják, melyik változatot szeretnék megvenni. A legolcsóbb verzió vásárlói már idén ősszel birtokba is vehetik az autót, viszont aki magasabb felszereltséget és főleg villámtöltőt szeretne, annak valószínűleg néhány hónappal tovább kell majd várnia.

Nagyon várjuk már, hogy személyesen is láthassuk, kipróbálhassuk a kis elektromos újdonságot. A külföldi tesztelők véleménye megoszlik, egyesek panaszkodnak a magasságban nem állítható vezetőülés és a nem túl acélos gyorsulás miatt, mások – realistábban – úgy vélik, hogy a kedvező árnak köszönhetően végre eljöhet a bárki számára elérhető elektromos autó, amiért nem nagy áldozat az ülés magasság-állítása.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.