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 A rendszámtábla szinte egyidős az autózással. Magyarországon már 1901-ben bevezették az egyedi azonosítók használatát. A táblák kezdetben három számjegyet tartalmaztak. 1910-ben az országot 15 járműkerületre osztották, melyek egyedi betűjelzést kaptak, ekkortól a rendszámok egy betűt, egy kötőjelet és három számjegyet tartalmaztak, kivéve Budapesten, ahol római számokkal kezdődtek. A második világháborút követően olyan hirtelen kezdett megugrani a járművek száma, hogy egy ideig a rendszámtáblát a tulajdonosoknak saját maguknak kellett elkészíteniük. 1958-ban bevezették a 6 karakteres, két betűből és 4 számjegyből álló sorozatot, amelynél a kezdőbetűk a jármű típusára, jellegére, üzemben tartójára utaltak. A fehér alapon fekete karakterek mellett inverz rendszámok is készültek, a szolgáltató vállalatok számára, külföldi állampolgárok pedig piros karaktereket kaptak. Ekkoriban jelentek meg az ideiglenes, E-1111, illetve a PRÓBA 11-11 formátumú rendszámok is. 1990-ben kezdődött a jelenleg az utcákon látható három betűből és három számjegyből alkotott sorozat. A rendszámtáblákra felkerült az országot azonosító H jelzés és a trikolor. Utóbbit 2004-től az uniós kék sáv váltotta. A normál méret és formátum mellett két soros rendszámtáblák is készülnek, illetve elsősorban motorkerékpárokra (valamint olyan autókra, melyeken a normál méret nem fér el) megjelent a B típusú, kisebb méretű rendszám, illetve a matrica rendszám. 2010-től tervezték a robogók rendszámozását is, de ez csak a mopedautókra lett kötelező. Egyedi rendszám is kérhető, 4 betű és 2 számjegy, illetve 5 betű és egy számjegy kombinációban. Az első magyar zöld rendszám, Forrás: Alternatív Energia Aki nyitott szemmel jár az utcákon már bizonyára észrevette, hogy az ábécé végét járjuk a jelenleg, 3 betűből és 3 számjegyből álló rendszámtábla sorozatok tekintetében. Bár a normál sorozat matematikailag kb. 13,8 millió járműre lenne elegendő, a forgalomból kivont járművek rendszámát nem osztják ki újra, ezért a hazai kb. 4 milliós jármű állomány ellenére hamarosan új sorozatra lesz szükség, amit bő egy év múlva fognak bevezetni. Részleteit a tegnap megjelent Magyar Közlöny ismerteti. 2022. július 1-től a magyar rendszámtáblák 4 betűt és 3 számjegyet tartalmaznak majd. A négy betűt nem kötőjel, hanem a magyar címer osztja majd két-két betűre. Az első két betű csak két magánhangzó vagy két mássalhangzó lehet. Továbbra is az angol ábécé betűit használjuk, azaz ékezetes betűk nem kerülhetnek a rendszámokra. A dupla betűket is kihagyják, a DZ kivételével. A kék sáv az Európai Uniós címerrel és a H felségjelzéssel továbbra is megmarad a rendszámtáblák elején. A fehér alapszín mellett továbbra is velünk maradnak a sárga (taxi), szürke (kerékpárszállító) és a számunkra legfontosabb, világoszöld alapszínű rendszámtáblák, melyek a környezetkímélő járműveket különböztetik meg. A diplomaták CD, illetve a veteránok OT kezdetű rendszámtáblája az új rendszerben is megmarad, valamint megjelenik egy újdonság: a taxik TX kezdetű rendszámokat kapnak, amely nem csak sárga, hanem világoszöld alapszínű lesz. Remélhetőleg az elektromos járművek gyorsuló elterjedésének köszönhetően a sárga rendszámokra egyre kisebb igény lesz, hiszen a taxik futásának jelentős része épp a legszennyezettebb levegőjű nagyvárosokban történik, így ezeket volna a legsürgősebb helyi kibocsátástól mentes autókra cserélni. További két betűs speciális jelzések az RA, a rendőrség, az MA, a mentők, a BA, a büntetésvégrehajtás, az NA, a NAV, illetve a HA, a honvédség járműveire. A jelenleg forgalomban lévő ideiglenes rendszámtáblákat (E, M, P, SP és Z betűvel jelölt) egységesítik és I (mint ideiglenes) betűjelet alkalmaznak majd ezek helyett. Harmincezer fölött a zöld rendszámos autók száma Az egyedi rendszámtáblák jövő nyártól is igényelhetők maradnak, azonban ezek is egy karakterrel hosszabbak lesznek, így 5 betűből és 2 számjegyből vagy 6 betűből és egy számjegyből állhatnak majd. Az új rendszámtáblák bevezetése felmenő rendszerben történik, azaz senkinek sem kell aggódnia, nem fogja elveszíteni az évek során megszeretett kombinációját. Tehát a 2022 július 1-től forgalomba helyezett járművek már az új formátumú rendszámtáblákat kapják majd, de a forgalomban lévő autók rendszámait nem kell lecserélni. Jön a zöld rendszám a motorkerékpárokra Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!