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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A Greenpeace aktivistái behatoltak a Volkswagen emdeni telephelyére, és 1500, szállításra váró belsőégésű motoros autó kulcsát tulajdonították el, majd vitték fel Németország legmagasabb pontjára, a Zugspitze-re. A környezetvédő szervezet az akcióval az autógyártó szennyező tevékenységére hívja fel a figyelmet, és azt kifogásolja, hogy a Volkswagen üzletét továbbra is a benzines és dízeles meghajtású járművek értékesítése uralja, annak ellenére, hogy az elektromobilitás úttörőjének vallja magát. A lopott kulcsokkal sem véletlenül mentek a Zugspitze-re tüntetni, az itt található Schneeferner gleccser magán hordozza a klímaváltozás okozta olvadás nyomait.

Forrás: Greenpeace

Az emdeni kikötőben ameddig csak a szem ellát, Volkswagenek, Audik, Škodák, és Porschék sorakoznak. Innen elsősorban Nagy-Britanniába és az Egyesült Államokba exportálja belsőégésű motoros autóit a Volkswagen Csoport. Csak a 2020-ban exportált mintegy 735.000 autó karbonlábnyoma közel 42 millió tonna, nem sokkal kevesebb, mint Svájc éves szén-dioxid-kibocsátása. A tavalyi évben összesen eladott 9 millió autónak csupán 2,5 százaléka volt klímabarát, tisztán elektromos, ráadásul a Volkswagen további összegeket fektet a belsőégésű motor fejlesztésébe, amit legalább 2040-ig tervez árulni – írja a Greenpeace.

„A VW továbbra is az egyik legnagyobb éghajlatkárosító vállalat a világon. Modellpolitikájával a Volkswagen döntő befolyást gyakorol a közlekedési szektor globális CO2-kibocsátására. Villámgyors irányváltás nélkül a Volkswagen még a következő évtizedekben is exportálni fogja a „Made in Germany” éghajlatpusztítást” – fogalmazott Benjamin Stephan, a Greenpeace közlekedési szakértője.

Német sajtóértesülések szerint a rendőrség őrizetbe vette a tüntetésen összegyűlt aktivistákat, akik azzal védekeznek, hogy csak kölcsönvették a kulcsokat. A Volkswagen nem tett feljelentést ellenük, a kocsikulcsok pedig visszajutottak Emdenbe.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.