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
auto
2024. 04. 19. péntek

Visszahívások a Teslánál

elektromos autó

Úgy tűnik van egy dolog, amiben a Tesla nem szégyelli másolni a hagyományos autógyártókat: náluk is vannak visszahívások.

Most két önkéntes visszahívást jelentettek be Amerikában – az egyiknek biztosan nincsen európai érintettje, a másiknak lehet.

FRISSÍTÉS: Idő közben előkerültek a részletes NHTSA visszahívási dokumentumok is. A hivatalos adatok szerint összesen 5.974 autó érintett a féknyereg-visszahívásban.

Húzd meg jobban!

Különös egybeesés, hogy mind a két visszahívás azért történik, mert előfordulhatott, hogy nem lettek eléggé meghúzva bizonyos csavarok. Ráadásul mind a két esetben a biztonságot érinti a potenciális probléma.

A Model 3 történetének második hivatalos visszahívása azért következett be, mert a 2018 decembere és 2021 márciusa között gyártott egyes autókon nem biztos, hogy megfelelő nyomatékkal lett meghúzva a féknyereg rögzítőcsavarja. A vállalat egyelőre nem tud balesetről, de amennyiben a csavar kiesik, a féknyereg elszabadulhat és a felninek ütődve defektet okozhat. Az probléma érint bizonyos 2020 és 2021 januárja között gyártott Model Y-okat is. Arról egyelőre nincs információ, hogy mely változatok, vagy alvázszámok érintettek, az amerikai NHTSA honlapján még nem szerepelnek az erről szóló dokumentumok.

A Model Y a főszereplője a második visszahívásnak is, bár ez valószínűleg jóval kevesebb autót érint, hiszen ezt az autót Európában például még nem is forgalmazzák. Egyes 2019 decembere és 2021 márciusa között gyártott autókon ugyanis a hátsó ülések biztonsági övének visszahúzó mechanizmusa nem biztos, hogy megfelelően lett rögzítve.

Akik érintettek a visszahívásban, azokat a gyártó emailben értesíti, hogy az applikációban mielőbb időpontot foglalhassanak a szervizbe.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.