Úgy tűnik van egy dolog, amiben a Tesla nem szégyelli másolni a hagyományos autógyártókat: náluk is vannak visszahívások. Most két önkéntes visszahívást jelentettek be Amerikában – az egyiknek biztosan nincsen európai érintettje, a másiknak lehet. FRISSÍTÉS: Idő közben előkerültek a részletes NHTSA visszahívási dokumentumok is. A hivatalos adatok szerint összesen 5.974 autó érintett a féknyereg-visszahívásban. Húzd meg jobban! Különös egybeesés, hogy mind a két visszahívás azért történik, mert előfordulhatott, hogy nem lettek eléggé meghúzva bizonyos csavarok. Ráadásul mind a két esetben a biztonságot érinti a potenciális probléma. A Model 3 történetének második hivatalos visszahívása azért következett be, mert a 2018 decembere és 2021 márciusa között gyártott egyes autókon nem biztos, hogy megfelelő nyomatékkal lett meghúzva a féknyereg rögzítőcsavarja. A vállalat egyelőre nem tud balesetről, de amennyiben a csavar kiesik, a féknyereg elszabadulhat és a felninek ütődve defektet okozhat. Az probléma érint bizonyos 2020 és 2021 januárja között gyártott Model Y-okat is. Arról egyelőre nincs információ, hogy mely változatok, vagy alvázszámok érintettek, az amerikai NHTSA honlapján még nem szerepelnek az erről szóló dokumentumok. A Model Y a főszereplője a második visszahívásnak is, bár ez valószínűleg jóval kevesebb autót érint, hiszen ezt az autót Európában például még nem is forgalmazzák. Egyes 2019 decembere és 2021 márciusa között gyártott autókon ugyanis a hátsó ülések biztonsági övének visszahúzó mechanizmusa nem biztos, hogy megfelelően lett rögzítve. Akik érintettek a visszahívásban, azokat a gyártó emailben értesíti, hogy az applikációban mielőbb időpontot foglalhassanak a szervizbe. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!