Akár 30%-kal is meg lehet növelni egy elektromos autó hatótávolságát, ha az akkucsomagot nem a padlóba építve, hanem állítva, két üléssor közé az utastérbe helyezik be a gyártók – állítja egy 2019-ben alapított brit autóipari start-up vállalkozás. A Page-Roberts szerint az akkumulátor elhelyezésének újragondolása forradalmi lehetőségeket kínál az autók dizájnjában, melyek így alacsonyabbak lehetnek, nincs szükségük nagyra nyújtott tengelytávra, és szerkezetileg kevésbé összetett autók gurulhatnak le a szerelőszalagokról. Forrás: Page-Roberts A cég látványterveiben a két üléssor egymásnak háttal van beszerelve, a tervezők elmondása szerint ez jóval kompaktabb kialakítást eredményez. Azáltal, hogy nincs a padlóba fektetve az akkupakk, az ülések alacsonyabbra kerülhetnek, aerodinamikusabb vonalakat lehet az autónak rajzolni, és a tömegéből is lejjebb lehet faragni. Így azonos akkuméret mellett nagyobb hatótávolság nyerhető, vagy azonos hatótávolság kisebb akkucsomaggal szerezhető meg. A Page-Roberts számításai szerint a levédetett megoldása a gyártási költségeket is csökkentené körülbelül 36%-kal. Forrás: Page-Roberts A start-up kifejezetten kisméretű, sportos négyüléses városi elektromos autókhoz képzelte el az állított akkumulátoros elrendezését. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!