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
auto
2024. 09. 09. hétfő

A Hyundai csoport felére csökkentheti belső égésű kínálatát

A Hyundai Motor Group jelentős mértékben csökkentené a belsőégésű motorral készülő modellek kínálatát a Hyundai, a Kia és a Genesis márkanév alatt egyaránt, hogy minél több erőforrást szabadítson fel az elektromos autókhoz – írja a Reuters kettő, a dél-korei autógyártó céghez közel álló, forrásra hivatkozva. Minden második modell további élete kérdéses, azaz feleződik a kínálat. A források szerint a stratégiát a felső vezetés már márciusban elfogadta, és várhatóan az előttünk álló fél évben véglegesítik majd.

A lépés célja, hogy lehetővé tegye K+F források felszabadítását, hogy a villanymotorokra, akkumulátorokra, tüzelőanyag-cellákra összpontosíthassanak. Arról egyelőre nem kapott információt a hírügynökség, hogy milyen időtartamon várható a modellek felezése.

Teljes kínálatát villamosítja a Hyundai 2040-ig

A Reuters egyik forrása szerint a Hyundai már leállította a belsőégésű motoros járművek számára az új hajtásláncok fejlesztését és csak a jelenlegi rendszerek hatékonyságát tervezik tovább javítani, elsősorban a feltörekvő piacok számára. Olyan kulcspiacokon, mint az Egyesült Államok, Kína és Európa, fokozatosan bővítik majd az akkumulátoros elektromos járművek palettáját.

A Reuters természetesen megkereste a Hyundai csoportot is, ahol nem erősítették meg az állításokat, azt azonban elmondták, hogy felgyorsítják a környezetkímélő járművek, például az akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos modellek bevezetését.

Korábbi hírek szerint a Hyundai Motor Group 2025-ig körülbelül évi 1 millió elektromos jármű eladását tervezi. A környezetkímélő palettát folyamatosan bővítik, hogy 2040-re elérjék a teljes elektrifikációt. Hyundai márkanéven például az idén érkező Ioniq 5 modellt jövőre a szintén a 800 voltos e-GMP padlólemezre épülő Ioniq 6 tisztán elektromos szedán követi, majd 2024-ben várható egy nagyobb SUV, Ioniq 7 néven. Ezen kívül további, nem az e-GMP platformra épülő elektromos járművek is érkeznek a következő években.

Újabb villanyautó bemutatóját jelentette be a Hyundai Csoport

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZvbHRpZS1lbGVrcmF1dG8tMjAyNC0wOS0wMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZvbHRpZS1lbGVrcmF1dG8tMjAyNC0wOS0wMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.