A Daimler szerint a múlté, hogy nem töltik fel árammal a plug-in hibrideket
Olla Källenius, a Daimler vezérigazgatója az Automotive News hírportállal folytatott interjúja során megvédte a plug-in hibrid meghajtású járműveket azoktól az állításoktól, melyek szerint az ilyen autók környezetbarát jellege túl van értékelve. Környezetvédő csoportok számos tanulmányban hívták fel arra a figyelmet, hogy amennyiben egy konnektoros hibrid járművet nem tisztán elektromos üzemmódban használunk, úgy szén-dioxid-kibocsátása a nagyobb tömege miatt magasabb lehet, mint egy hagyományos autóé. Ráadásul az ebben a témában indított kutatások szerint nem kicsi azon autósok száma, akik soha, vagy csak nagyon ritkán töltik fel hibrid autójuk akkumulátorát, és váltanak kibocsátásmentes üzemmódba.
Az igazgató szerint azonban az ehhez hasonló tanulmányok mindig a plug-in hibridek korábbi generációit veszik alapul, amelyekbe még kisebb aksi került, és az elektromos hatótávjuk is alacsonyabb volt. Källenius úgy gondolja, hogy azáltal, hogy a technológiai fejlesztésekkel nő a hatótáv, a felhasználók szívesebben kapcsolják ki a benzinmotort, így az autók környezeti teljesítménye is javul.
Nem véletlen halljuk ezeket éppen a Daimler igazgatójától, a Mercedes-Benz C osztályának legújabb plug-in hibridje ugyanis a WLTP szerint akár 100 kilométert is el tud mennyi teljesen elektromosan, jelentősen túlszárnyalva minden jelenleg a piacon lévő modellt. Källenius szerint ekkora hatótáv a legtöbb ember számára már ahhoz is elég, hogy a munkába járást és a hazautat is egy egész héten keresztül megoldja egy töltéssel károsanyag-kibocsátás nélkül. Természetesen a képlet nem mindig annyira egyszerű, hogy elektromos üzemmódba kapcsolunk, és onnantól kezdve villanyautóként vezetjük a hibridet, hiszen számos modellben bizonyos helyzetekben és bizonyos körülmények között elkerülhetetlen a belsőégésű motor beindulása, amit még a környezetükért aggódó, jó szándékú autósok sem tudnak kijátszani.
Källenius azt is hozzáteszi, hogy a Mercedes-Benz az okostelefonos applikációin, és az infotainment rendszer tervezésén keresztül is igyekszik arra ösztönözni a felhasználót, hogy elektromosan közlekedjen. Kitért továbbá arra is, hogy az Európai Unió monitorozni fogja az új autók valós fogyasztását, ezért a gyártóknak is érdekükben áll majd, hogy a gyári adataik ne térjenek el az utakon mért értékektől.