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
auto
2024. 04. 12. péntek

A Daimler szerint a múlté, hogy nem töltik fel árammal a plug-in hibrideket

elektromos autó

Olla Källenius, a Daimler vezérigazgatója az Automotive News hírportállal folytatott interjúja során megvédte a plug-in hibrid meghajtású járműveket azoktól az állításoktól, melyek szerint az ilyen autók környezetbarát jellege túl van értékelve. Környezetvédő csoportok számos tanulmányban hívták fel arra a figyelmet, hogy amennyiben egy konnektoros hibrid járművet nem tisztán elektromos üzemmódban használunk, úgy szén-dioxid-kibocsátása a nagyobb tömege miatt magasabb lehet, mint egy hagyományos autóé. Ráadásul az ebben a témában indított kutatások szerint nem kicsi azon autósok száma, akik soha, vagy csak nagyon ritkán töltik fel hibrid autójuk akkumulátorát, és váltanak kibocsátásmentes üzemmódba.

Borzasztóan szennyeznek a plugin-hibridek

Az igazgató szerint azonban az ehhez hasonló tanulmányok mindig a plug-in hibridek korábbi generációit veszik alapul, amelyekbe még kisebb aksi került, és az elektromos hatótávjuk is alacsonyabb volt. Källenius úgy gondolja, hogy azáltal, hogy a technológiai fejlesztésekkel nő a hatótáv, a felhasználók szívesebben kapcsolják ki a benzinmotort, így az autók környezeti teljesítménye is javul.

Nem véletlen halljuk ezeket éppen a Daimler igazgatójától, a Mercedes-Benz C osztályának legújabb plug-in hibridje ugyanis a WLTP szerint akár 100 kilométert is el tud mennyi teljesen elektromosan, jelentősen túlszárnyalva minden jelenleg a piacon lévő modellt. Källenius szerint ekkora hatótáv a legtöbb ember számára már ahhoz is elég, hogy a munkába járást és a hazautat is egy egész héten keresztül megoldja egy töltéssel károsanyag-kibocsátás nélkül. Természetesen a képlet nem mindig annyira egyszerű, hogy elektromos üzemmódba kapcsolunk, és onnantól kezdve villanyautóként vezetjük a hibridet, hiszen számos modellben bizonyos helyzetekben és bizonyos körülmények között elkerülhetetlen a belsőégésű motor beindulása, amit még a környezetükért aggódó, jó szándékú autósok sem tudnak kijátszani.

100 kilométert is elmegy elektromosan az új hibrid Mercedes

Källenius azt is hozzáteszi, hogy a Mercedes-Benz az okostelefonos applikációin, és az infotainment rendszer tervezésén keresztül is igyekszik arra ösztönözni a felhasználót, hogy elektromosan közlekedjen. Kitért továbbá arra is, hogy az Európai Unió monitorozni fogja az új autók valós fogyasztását, ezért a gyártóknak is érdekükben áll majd, hogy a gyári adataik ne térjenek el az utakon mért értékektől.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.