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
auto

A villanyautók vezetése alapvetően nem különbözik nagyon a hagyományos autókétól, de az elektromobilitás mégis egy teljesen új gondolkodásmódot igényel. Ennek az új technológiának a megismerését már évek óta igyekszünk tapasztalataink megosztásával segíteni. Ilyenkor többnyire a saját autóinkat, illetve saját utazásainkat hozzuk példának, hiszen ezekről tudunk első kézből, hitelesen beszámolni. Ma egy teljesen új szakasz indul a Villanyautósok.hu életében, ugyanis elkezdődött az első tartóstesztünk.

A következő 3 hónapban egy Honda e lesz a mindennapi közlekedési eszközöm. Ezzel fogok munkába járni, ezzel megyek majd a gönyűi, a keszthelyi és a balatonfüredi találkozókra, és amikor csak lehet ezzel oldjuk majd meg a családi utakat is. Ez a konkrét autó pont egy éve járt már nálam egy hétre, és nagyon-nagyon tetszett. Lehetne nagyobb az akkuja, gyorsabb a töltése és kisebb a fogyasztása, de a mindennapokban ez nekem valószínűleg így is tökéletes lesz. Az pedig majd elválik, hogy a hosszabb utakon hogyan boldogulok vele. Tavaly Miskolcon jártunk az e-vel, és akkor nem okozott csalódást, a következő három hónapban ennél jóval többet kell kibírjon. A 2020 nyarán forgalomba helyezett autó eddig 14.626 km-en van túl, ami alapján úgy tűnik, hogy eddig többnyire tényleg városi autóként használták.

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

A Honda e-be egy év után is öröm beülni. Még mindig olyan, mintha koncepcióautó lenne. A keret nélküli ajtók, a beüléskor automatikusan bekapcsoló rendszer, a kamerákkal és monitorokkal helyettesített tükrök, a vezeték nélküli Apple Carplay, a műszerfalon lévő három kijelző, a megbízható kettes szintű önvezetés (vezetői asszisztens) és az e-pedál továbbra is olyan jellemzők és funkciók, amik így együtt a Honda e-n kívül talán egyetlen más autóban sem érhetők el. Tavaly óta annyi változás történt, hogy most már aktív a távoli elérést biztosító telefonos applikációt is, amit szeretnék majd külön is részletesen bemutatni.

Persze semmi sem tökéletes, így biztosan lesznek olyan dolgok, amikben csalódok. A monitorral egybeépített belső tükör használatát például meg kell szokjam. Egy tükörbe nézve nem az üveg síkjára, hanem a tükörben látott téma távolságára fókuszálunk, így a Honda e belső tükrében is először könnyebb észrevenni a halványan látszódó tükörképet, mint a kamera képét. Pedig ez utóbbi erősebb, de a szemem nem ehhez van szokva. A vezeték nélküli Carplay pedig ma többször is lemaradt a navigációval, remélem ez nem lesz visszatérő probléma. A töltőcsatlakozó Type2-t takaró fedelének pedig már sérült a záró nyelve, de ez szerencsére a gyakorlatban nem okoz egyelőre problémát.

Kövessétek tehát a következő 3 hónapban a Honda e-s kalandjaimat és beszámolóimat itt a Villanyautósok.hu-n.

Villanyautó teszt: Honda e

 

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.