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 A PURE ETCR elektromos túraautó-bajnokság magyar futamait felvezető cikksorozatunk legutolsó részében a hétvégi program kerül terítékre. Aki figyelt az eddigi „tanórákon”, annak nem lesz nagy újdonság, hogy hogyan épül fel egy ilyen versenyesemény, de mivel a versenysorozat meglehetősen egyedi formátuma közel sem egyszerű, nem árt átismételni, mi fogunk látni a versenypályán. Mi az a PURE ETCR, amiben a magyarok is jeleskednek? A versenyzők számára már ma délután elkezdődik a magyar nagydíj, ám ekkor még csak a szabadedzésekre kerül sor. Este fél kilenckor azonban már egy kulcsfontosságú mozzanat következik: megtörténik a sorsolás, amely két csoportba (A és B) osztja a 12 versenypilótát – a két tábor a teljes versenyeseményen egymástól külön fog versenyezni. Egy csapatnak négy pilótája van, akik két versenyautón osztoznak, amiből értelemszerűen az következik, hogy minden autóhoz egy A csoportos, és egy B csoportos pilóta tartozik. Ezután szintén véletlenszerűen a csoportokat is felosztják 3-3 versenyzőre, akik az első forduló csatáját vívják megy egymással, és a rajtkapu állását is ekkor osztják ki a versenyzők között. Mindkét csoportban 1-1 pilóta élhet a Driver’s Choice lehetőségével, azaz kicserélheti egyik ellenfelével a rajtpozícióját. A három csapatvezető egyike Golden Ticketben részesül, amivel valamelyik versenyzőjüket áthelyezhetik a kisorsolt csoportjából a másikba, valakinek a helyére. A sorsolást a PURE ETCR közösségimédia-csatornáin élőben lehet követni. A versenyek a szombati napon kezdődnek, amikor már védettségi igazolvánnyal rendelkező látogatók is a helyszínen izgulhatnak kedvencükért. Elsőként az A csoport három versenyzője méri össze tudását az első fordulóban 8:35-től 8:42-ig, majd 8:50-től 8:57-ig a csoport másik három pilótája vívja meg az első csatát. A következő PURE ETCR futamra 11:35-ig kell várni, amikor a B csoport is lefutja a maga két futamát. Az első fordulóban 300 kW folyamatosan elérhető teljesítménnyel száguldanak az autók, a maximális 500 kW-ot mindössze pályától függően 20-60 másodpercre oldhatják fel. Ez a 200 kW-os Power-up az előzésekhez lett kitalálva, azaz az első helyen álló versenyző nem kapcsolhatja be. A nyertes 15 pontot kap, a második helyezett 10-et, a bronzérmes pedig 4 ponttal mehet el pihenni. Forrás: PURE ETCR A második fordulókban, melyek 14:20-kor, és 17:20-kor kezdődnek, kettesével találkoznak az ellenfelek, attól függően, hogy ki hanyadik helyezést érte el az első fordulóban – a győztes a győztessel, a második a másodikkal, a harmadik a harmadikkal harcol, csoportonként tehát három meccset láthatunk. Az eredeti elképzelés szerint ebben a fordulóban nem 300, hanem 450 kW az autók erejének plafonja, Power-up lehetőség nélkül, ám ezen a szervezők az olaszországi tapasztalatok miatt módosítottak, és meghagyták a 300 kW-ot a rövid ideig használható 200 kW-os lökettel (szerintük ez több különböző stratégiát eredményez, és izgalmasabbá teszi a versenyeket). A győztes 12 pontot kap, a második helyezett pedig 6 ponttal hagyja el a pályát. A szombati nap programja ezzel le is zárul, kicsivel este 6 előtt. Forrás: PURE ETCR Vasárnap 9-kor kezdődik a móka előbb az A csoport, aztán a B csoport harmadik fordulójával, ami egy időmérő. A versenyzők ekkor nem pontokért, hanem a szuperdöntő rajtállásaiért vonulnak egyenként harcba. A forduló különlegessége, hogy mind az 500 kW (670 LE) teljesítmény elérhető az autóban. Az utolsó, negyedik fordulóban, amit DHL szuperdöntőnek hívnak, a csoportok mind a hat pilótája a pályán lesz. Az A csoport délután kettőkor, a B csoport délután 5 órakor startol el a rajtvonalról. A folyamatos teljesítmény ezúttal ismét 300 kW, Power-up lehetőséggel. A nyertes 50 pontot, a második 42 pontot, a harmadik 35 pontot, a negyedik 27-et, az ötödik 20-at, a hatodik pedig 15 pontot gyűjt be. Aki a legtöbb ponttal zárja a versenyhétvégét, az nyeri el a Hétvége Királya címet. Forrás: PURE ETCR Csak hogy ne legyen túl csendes és túl tiszta levegőjű a Hungaroring atmoszférája, az egyes PURE ETCR fordulók és csapatváltások között a hagyományos meghajtású WTCR túraautók birkóznak meg egymással a világbajnoki címért, sőt, a Hungaroring Classic rendezvény jóvoltából igazi őskövületek is a pályára vonulnak a hétvégén. A vasárnapi versenynapot az oldtimerek zárják este 6-kor. A hétvégi jegy ára 5900 Ft, felnőtt napijegyet 4000 forintért lehet vásárolni. Részletes időterv itt olvasható. A PURE ETCR bajnokság magyar versenyéről a helyszínről számolunk majd be, de a versenysorozat médiacsatornáin is lehet követni az eseményeket, a Sport 1 televíziós csatorna pedig közvetítéssel készül. A pilóták és csapatok ranglistájának jelenlegi állásáról itt írtunk, a járműveket mozgató technológiát ebben a cikkben mutattuk be, a csapatok felállását pedig itt részleteztük. A magyar esemény után már csak egy helyszínen viaskodhatnak a versenyzők ebben a szezonban, mégpedig a franciaországi Pau Arnos pályán október 15. és 17. között. A finálénak eredetileg egy dél-koreai helyszín adott volna otthont, a módosítást tegnap jelentették be a szervezők. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!