Így alakultak eddig a 670 lóerős villanyautók összecsapásai

A PURE ETCR elektromos versenysorozat legelső szezonjának következő futamait augusztus 21-én és 22-én Magyarországon, a Hungaroringen rendezik meg. Ez lesz a szezon negyedik versenyeseménye: legelőször június 18-20-án az olaszországi Vallelungában találkoztak a pilóták a pályán, azt követően a spanyol Motorland Aragón aszfaltján folytatódott a versenyzők párharca július 8. és 11. között, legutóbb pedig Koppenhágában koptatták a kibocsátásmentes hajtáslánccal felszerelt versenyautók gumijait augusztus elején. Cikksorozatunk mai részében megnézzük, hogyan áll jelenleg a bajnokság, milyen eredményekkel zárultak a korábbi versenyek.

Aki eddig nem követte az elektromos túraautó-bajnokságról írt cikkeinket, vagy már mindent elfelejtett, amit olvasott, annak egy kis emlékeztető: jelenleg három csapat küzd egymással a bajnoki címért, mindegyiküknek négy pilótája, és két versenyautója van. Ha a bajnokság honlapján megnyitjuk a tabellát, máris azt látjuk, hogy nem 12, hanem 13 név szerepel a listán, tehát valahol elcsúszott a matek. Valójában arról van szó, hogy a Romeo Ferraris – M1RA csapat monacói pilótája, Stefano Coletti helyett az osztrák Philipp Eng versenyez a koppenhágai hétvége óta a szezon végéig. Lesz még egy helyettesítés, ami 14-re növeli a bajnokság pilótáinak számát: Oli Webb helyett Luigi Ferrara ül az Alfa Romeo Giulia volánja mögé a Hungaroringen.

Forrás: PURE ETCR

Az első három versenyhétvége után nincs jelentősebb szórás a versenyzők között. Az első helyezett Mattias Ekström a Cupra x Zengő Motorsporttól 210 ponttal, de két sikeres versenynap után akár még a 8. helyezett Oli Webb is utolérné (ez persze csak akkor lenne igaz, ha Ekström egyáltalán nem tudna pontot szerezni a hétvégén, és Webb egyébként sem fog volán mögé ülni, így ez az eszmefuttatás csupán elméleti, és annak érzékeltetésére szolgál, hogy a mogyoródi futamok könnyen boríthatnak mindent). Egy hétvége alatt egyébként összesen 77 pontot lehet szerezni: az első fordulóban 15 pontot kap a győztes, a másodikban 12-t, a harmadik a DHL szuperdöntő rajtpozícióját meghatározó időmérő, így itt nem jár pont, a döntőben pedig 50 pontot markolhat fel az első helyezett.

A bajnokság másodikja jelenleg a Hyundai Veloster N ETCR-t vezető Jean-Karl Vernay 186 ponttal, a harmadik Jordi Gené 167 ponttal a Cupra x Zengő csapattól, őt pedig csapattársa, Mikel Azcona követi 6 ponttal lemaradva. A Top5 utolsó helyére befért egy Romeo Ferraris – M1RA pilóta is, a brazil Rodrigo Baptista 149 ponttal. A mezőny egyetlen magyar versenyzője, Nagy Dániel jelenleg a 9. helyet őrzi 104 ponttal.

Nagy Dániel, a Cupra x Zengő Motorsport csapat pilótája

Csapatban a Cupra x Zengő Motorsport páros vezet 396 ponttal, őket a másik félig magyar csapat, a Romeo Ferraris – M1RA üldözi 350 ponttal. A Hyundai Motorsport N sincs nagyon lemaradva, 342 ponttal állnak rajthoz a magyar verseny első fordulóján.

Hogy ki a legesélyesebb a Hungaroring meghódítására? Tulajdonképpen bárki, hiszen eddig mindhárom versenyhétvégén más pilóta szerezte meg a Hétvége Királya címet.

Forrás: PURE ETCR

A PURE ETCR a világ első, több autómárkát is felölelő túraautó-bajnoksága, így a pilótáknak még meglehetősen új élmény volt egy 500 kW csúcsteljesítményű fenevad irányítása – Nagy Dániel a Zengő Motorsport keddi közönségtalálkozóján többek között arról is beszélt, hogy mennyire irgalmatlanul nehéz kormányozni a versenyautót.

Mikel Azcona viszont úgy nyerte meg az A csoport szuperdöntőjét, mintha egész életében ezt csinálta volna – bár az időmérőn defekt miatt nem tudott részt venni, és ezért az utolsó helyről kellett indulnia, öt ellenfelén túljutva az első helyen zárta a futamot. Ebben mondjuk az is segítette, hogy mindössze a mezőny fele ért célba a 7. kör végén: Coletti az egyik kanyarban kihajtott a pályáról, Chilton defektet kapott, Farfus pedig kipördült a hajtűkanyarban. Azcona a másik két futamgyőzelmével 77 ponttal zárta az olasz versenyt, ezzel ő lett a Hétvége Királya. A B csoportban Jean-Karl Vernay nyerte a DHL szuperdöntőt, Nagy Dániel pedig a hatodik helyen zárta a negyedik forduló párharcát.

Amilyen jól alakult Azcona számára az első versenyhétvége, olyan szerencsétlenül zárult a spanyol nagydíj, miután Farfusszal vívott csatája során a kavicságyra futott. A Cupra x Zengő Motorsport pilótája ezzel kiesett, a Hyundai Motorsport N versenyzője azonban első helyen fejezte be a döntőt az A csoportban. Ennek ellenére nem lehetett a Hétvége Királya a maga 72 pontjával, mivel Mattias Ekström a B csoportban hibátlanul vette az akadályokat, és 77 pontot zsebelt be a három forduló során. Nagy Dániel a negyedik lett a B csoport DHL szuperdöntőjében, az Olaszországban szerzett 31 pontjához 37-et adott hozzá a spanyol nagydíjon.

A dán főváros utcáin vívott küzdelem nagy meglepetést tartogatott: az a Philipp Eng tehette fel a koronát a fejére a szuperdöntők végén, aki újonnan csatlakozott a PURE ETCR-hez, és a koppenhágai futam előtt mindössze egyszer volt alkalma beülni az elektromos Alfa Romeóba. A pole pozícióból indulva jó esélyei voltak a győzelemre, és majdnem két teljes másodpercet rá is tudott verni Jordi Genére. Eng újoncként 71 pontot szerzett a hétvégén, amely egyébként különösen sikeres volt a Romeo-Ferraris – M1RA csapat számára, hiszen az A csoport viadalát is az ő pilótájuk, Luca Filippi nyerte. Nagy Dani az ötödik helyen végzett Koppenhágában.

Felvezető cikksorozatunkból már csak egyetlen rész maradt hátra, amelyben a hétvége programját mutatjuk be.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.