Megmutatta első igazi villanyautóját a Genesis
A Genesistől az idei évben már két tisztán elektromos meghajtású luxusautót is láthattunk: márciusban a Genesis X Concept varázsolt el mindenkit a sportos vonalaival, áprilisban pedig a G80 szedán született meg zéró emissziós hajtásrendszerrel. Ez utóbbi egy új korszakot nyit a Hyundai Csoport prémium márkájának történetében, hiszen a legelső teljesen elektromos modelljeként indul sorozatgyártásba, ráadásul az európai kontinensen is elérhető lesz.
Ma reggel egy újabb villanyautóját mutatta meg a dél-koreai vállalat, ami azért különleges, mert ez a legelső Genesis, amely a Hyundai Csoport E-GMP padlólemezén fekszik. Habár az új, elektromos autók alá tervezett moduláris platform műszaki megoldásait a G80e szedán is alkalmazza, a GV60-at már kizárólag villanyautóként álmodták meg a tervezők, így indokolt volt műszakilag teljesen eltávolodni a belsőégésű motoros autók megkötéseitől.
Műszaki paramétereket egyébként egyelőre nem tett közzé a Genesis, de a közös technológia miatt a Hyundai IONIQ 5, illetve a Kia EV6 jellemzőire lehet számítani. A jármű nevében a G a Genesist jelképezi, a V pedig a „versatility”, azaz a sokoldalúság rövidítése, hiszen egy tágas belterű crossover formáját öltötte fel. A 60-as szám az autó sportosságát jelöli – a Genesis elmondása szerint az Athletic Elegance dizájnnyelvezettel összepárosított nevezékrendszerben minél nagyobb a szám, annál elegánsabb a modell, és minél kisebb, annál atletikusabb az autó, tehát a GV60 a legsportosabb crossover az amúgy még a GV70 és GV80 modelleket felsorakoztató kínálatban.
A GV60 a Genesis dizájnevolúciójának egy újabb lépcsőfokát képviseli az úgynevezett Two-Line Quad Lamps fényszórókkal, a korábbinál 80%-kal vékonyabb emblémával, és a markáns hűtőráccsal, ami nemcsak a dinamikus teljesítményt hivatott hangsúlyozni, hanem a cég elmondása szerint a nagy feszültségű akkumulátor hűtési hatékonyságát is javítja.
A Genesis a karosszériába simuló, elektronikus kilincseket alkalmaz, amelyek a tulaj közeledtére előugranak. A külső tükrök helyett kamerák segítik a sofőrt a tájékozódásban. Az autó legkülönlegesebb eleme a Crystal Sphere nevet hordozó váltógömb a Beauty of White Space stílusirányzat jegyében tervezett utastérben, amely az autó leállítása után hangulatfényként funkcionál, menet közben pedig az autó állapotáról ad jelzéseket.
Azt, hogy a GV60 pontosan mikor jelenik meg Európában egyelőre még nem lehet tudni.