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
auto
2024. 04. 26. péntek

Csakúgy, mint tavaly, a szeptemberi modellévfordulóját idén is egy nagy adag újdonsággal ünnepli a Taycan, a Porsche legelső sorozatgyártású tisztán elektromos modellje. A műszaki fejlesztéseknek köszönhetően az autó valós hatótávolsága megnő – új homologizáció nem történik, azaz a hivatalos WLTP szabvány szerinti hatótávolságban ne várjunk változást, ám a vállalat állítása szerint a mindennapi használat során észrevehető lesz a javulás. Hogy nagyjából hány kilométerről van szó, azt nem említi a Porsche, de nem érdemes őrült távolságokra számítani, hiszen a fejlesztés elsősorban a villanymotorok működésének optimalizálása indukálta.

A hőmenedzsment és a töltési funkciók sem maradnak érintetlenül, a Turbo Charging Planner program a korábbinál magasabb hőfokra tudja felmelegíteni a magas feszültségű akkumulátort, ami pozitívan befolyásolja az autó villámtöltési képességét. Emellett az alkatrészek hulladékhőjét is nagyobb arányban használja fel az elektromos sportkocsi az akkumulátor ideális hőmérsékleten tartásához.

Fontos újdonság lesz az opcionálisan választható Remote Park Assist, amely lehetővé teszi a tulajdonos számára, hogy kiszálljon az autóból, és az okostelefonja segítségével parkoltassa be a Taycant a parkolóhelyre. Ez párhuzamos és merőleges parkolóhelyeken is működhet, amennyiben először az autó az ultrahangos szenzoraival és kameráival meggyőződött arról, hogy van elég hely számára. Ha igen, akkor a sofőr a Porsche Connect applikációban elindíthatja a parkolási folyamatot, kiszállhat az autóból, és folyamatos felügyelet mellett, egy gomb nyomásával vagy felengedésével levezényelheti a parkolást. A művelet természetesen fordítva, azaz a parkolóhelyről való kiállásnál is működik.

A Porsche Taycan idáig csak az iPhone mobiltelefonok tükrözését támogatta a beépített Apple CarPlay támogatással, ám a 2022-es modellév az egyik legjobban várt funkciót, az Android Auto okostelefon-tükrözést is elhozza. Ezzel párhuzamosan fejlődik a Voice Pilot hangvezérlés, a műholdas navigációs rendszer gyorsabban tervez, és az operációs rendszer felülete is személyre szabhatóbbá válik.

Aki a technológiai fejlesztések helyett inkább a vizuális újításokért rajong, annak az új színválasztékot érdemes átbogarásznia, hiszen egészen magával ragadó színekben lehet hamarosan elektromos Porschét vásárolni. A 17-féle standard fényezéshez 63 további szín csatlakozik a Paint to Sample csomaggal, amely a ’90-es évek ikonikus árnyalatait hozza vissza, olyanokat, mint például a képeken látható Rubystone Red. Ha még ennél is egyedibb színt szeretne a vásárló, akkor a Paint to Sample Plus csomaggal szinte bármilyen elképzelését megvalósítják a Porsche gyáraiban.

A Porsche közleménye röviden megemlíti, hogy a Taycannal együtt a Taycan Cross Turismo is átfogó fejlesztéseket kap, így vélhetően a fentebb felsorolt módosítások erre a crossoveresebb, kombifenekű modellre is érvényesek.

Taycan, de praktikus – itt a második elektromos Porsche

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.