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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Tovább nő a Tesla Model Y hatótávja

A vadonatúj 4680-as cellákra még várnunk kell, de a fejlődés ettől még nem áll meg. A Gigafactory Nevada után az LG és a CATL kínai üzemei is növelték a celláik kapacitásait, a Tesla pedig új akku méreteket regisztrált be a Kínai hatóságoknál.

Nagyobb akku érkezik a legolcsóbb Teslákba?

Nem óriási, de érezhető változás

Korábban már megírtuk, hogy növekedhet a kis akkus Teslák hatótávja, és a jelek szerint a kínai Model Y SR már valóban az új, 60 kWh-s LFP akkuval is készül. A The Driven birtokába került adatok szerint az igen nagylelkű kínai NEDC szabvány szerinti hatótáv közel 4%-kal növekedett. Mindeközben azok a híresztelések is igaznak bizonyultak, miszerint megkezdődik az SR változatok motorjának helyi gyártása is, ami egy picit szerényebb teljesítményt jelent: 18 kW, azaz 24 LE a csökkenés, így az új változat  már csak 270 lóerős, viszont 2%-kal kevesebbet is fogyaszt. Bár WLTP számok nem elérhetők az SR kiadáshoz, az LR változat alapján azt mondanánk, hogy nagyjából 448 kilométerről 465-re nőtt a hatótáv.

Az SR azonban még nem kapható Kínán kívül, így nekünk relevánsabb a Long Range változat, ami itthon is rendelhető. Ennek a korábbi változata a kínai szabvány szerint 594 kilométeres hatótávval bírt, az új kiadás viszont már 640-et megy. Ha ezt a 8%-os növekedést az eggyel reálisabb európai WLTP adatokra applikáljuk, akkor közel 40 kilométeres növekedést és 546 kilométeres hatótávot kapunk. Mindeközben az autó teljesítménye sem csökkent, sőt, az első motor változatlan, de a hátsó 19 lóerővel erősebb lett, így már 137+194 kW, azaz 184+260 lóerő áll rendelkezésre. A papírok szerint az autó fogyasztása változatlan, de az aksi energiasűrűsége 161 Wh/kg-ról 168-ra nőtt, tehát valóban az új LG cellákról lehet szó.

 

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.