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
auto
2024. 04. 16. kedd

Számos hasznos újdonsággal lép át a 2021-es modellévébe a Porsche Taycan. A német márka legelső tisztán elektromos modellje megkapja az úgynevezett Plug&Charge funkciót, ami jelentősen megkönnyíti és felgyorsítja a töltési folyamatot, hiszen az autó és a töltőoszlop közötti titkosított kommunikációval automatikusan, töltőkártya vagy applikáció szüksége nélkül azonnal elindul  a töltés, amint összekapcsolódik a töltőfej a jármű konnektorával.

Így lesz a tankolásnál is egyszerűbb a villanyautók töltése

A Porsche közleménye szerint Németországban, Norvégiában, Dániában, Svédországban, Finnországban, Olaszországban, és Csehországban már egyből a frissített Taycan megjelenésekor használható lesz ez a funkció az IONITY-állomásokon, de 2021 elején további tizenkét másik európai országban is megjelennek ilyen töltőoszlopok. Amerikában az Electrify America és Electrify Canada hálózatán szintén a jövő év elejétől tölthetnek ily módon a tulajdonosok.

A Taycan töltése más szempontból is megújul, merthogy a választható extrák között megjelenik a 22 kW-os fedélzeti töltő, ami váltakozó áramon megfelezi a jelenleg elérhető 11 kW-os berendezéssel való feltöltéshez szükséges időt. A Porsche mérnökei azon is csiszoltak, hogy hogyan óvják meg az akkumulátort a villámtöltéstől, így a központ kijelzőn a töltéskor beállítható egy körülbelül 200 kW-os felső korlát. Ezt bekapcsolva a töltési teljesítmény egy 800 voltos töltőállomáson sem fogja elérni azt a 270 kW-os csúcsteljesítményt, amire jelenleg az autó képes lenne. Mindezen felül a Mobile Charger Connect és a Home Energy Manager applikációk is frissülnek új funkciókkal, melyek leginkább azok számára jönnek majd jól, akik saját napelemes rendszerről is töltik a sportautót.

Az új Taycanhoz már egy átdolgozott, színes, és nagyobb mértékben személyre szabható HUD is választható lesz opcionálisan. A standardként járó Smartlift funkció a jármű adaptív légrugós felfüggesztését tökéletesíti, ezzel ugyanis beprogramozható, hogy bizonyos visszatérő helyzetekben, például fekvőrendőröknél a jármű megemelkedjen, vagy épp a lehető legkényelmesebb és leginkább energiahatékony magasságot válassza autópályán. Új vezetéstámogató rendszerek is megjelentek, melyeket az autó Functions on Demand online felületén lehet megvásárolni.

Habár a dizájn egyelőre nem változik, a Taycan külsejét még több festékopció és sportcsomag teszi különlegesebbé. Azt nem részleti a gyártó, hogy a hajtáslánchoz hozzányúltak-e a mérnökök, de a Launch Control bekapcsolásával immár 0,2 másodperccel jobban gyorsul álló helyzetből 200 km/h-ra a kocsi (9,6 s), mint korábban.

A frissített villanyautó szeptember közepén válik rendelhetővé (a 22 kW-os fedélzeti töltő csak az év végén érkezik), a kiszállítás pedig októberben indul.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.