HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Meglepte a Fordot, mennyien akarnak villanyautót

A hagyományos autógyártók gyakran évekig hangoztatják, hogy egyelőre alig van kereslet az elektromos autókra, majd amikor piacra dobnak egyet, látványosan meglepődnek, hogy tömegek vetették rá magukat az előrendelési lehetőségre. Ez történik most a Fordnál, amely a Reuters beszámolója szerint növelni tervezi az F-150 Lightning gyártási kapacitását a váratlanul magas érdeklődés miatt.

A szupernépszerű F-150 pick-up tisztán elektromos változatáról már a májusi bemutatóján sejteni lehetett, hogy sikerének kulcsa nem a műszaki tulajdonságai, és még csak nem is a vételára lesz, hanem az, hogy gyárt-e belőle elegendő mennyiséget a Ford. Ha a belsős források és a beszállítók által kiszivárogtatott számokat nézzük, a válasz az, hogy nem. 2022-ben 15.000, 2023-ban 55.000 példányt épít a vállalat a legfrissebb tervek szerint, amit 2024-re több mint 80 ezerre növel – ez a duplája annak, amit korábban elhatározott a michigani cég, állítja az egyik forrás. 2025-ben aztán megérkezik a villanyautó második generációja, amelyből már évi 160.000 példány készülhet.

A Ford egyébként tavaly novemberben, még jóval a jármű bemutatója előtt bejelentette, hogy 50%-kal növeli az elektromos F-150 gyártási céljait az eredeti tervekhez képest, a most kiszivárogtatott bővítés azon felül értendő.

Az F-150 Lightningre ez idáig már 120.000 előrendelés beérkezett, azaz ha minden érdeklődő valós megrendelésre váltaná a foglalóját, akkor a Fordnak még a megnövelt kapacitással is durván két és fél évbe telne teljesíteni a szerződéseket, nem számolva persze az újabb vásárlókat. A vállalat azt ígéri, hogy keresik a módját, hogy leküzdjék az akadályokat, és kielégítsék a vásárlói keresletet. Az új termelési célok elérése állítólag 850 millió dollárjába kerül az autógyártónak.

Hogy a számokat kontextusba tudjuk helyezni, meg kell említeni, hogy az F-150-et, az F-250-et, és az F-450-et magában foglaló F-sorozatból évi több mint 1 millió darabot ad el a Ford hagyományos meghajtással az Egyesült Államokban és Kanadában (2020-ban a járvány miatt „csak” körülbelül 916 ezer autó talált gazdára a két országban), azaz ha az elektromos változatból a fentebb említett mennyiséget a hagyományos változatok terhére gyártanák, még akkor is messze túlerőben maradnának a szennyező meghajtású példányok a kibocsátásmentesekkel szemben.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.