HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

BMW iX3 fogyasztása ősszel

Néhány hete, amikor újra nálam járt a BMW iX3, az önvezető rendszer tesztje mellett egy fogyasztás- és zajtesztre is sikerült időt keríteni.

Fogyasztás

Az autót tavasszal még hidegben, 3 °C-os külső hőmérséklet mellett teszteltem, ami nem csak a fűtés, de a nagyobb közegellenállás miatt is magasabb fogyasztást és kisebb hatótávot eredményez, mint ugyanez jobb időben. Sajnos fűteni ezúttal is kellett, de a 12 °C-os külső hőmérséklet már sokkal közelebb állt az ideálishoz, mint a fagypont közeli érték. Az autón ezúttal nyári gumik voltak (elöl 245/45 R20, hátul 275/40 R20), ami ugyan csökkenti a fogyasztást, de a nagyobb kerekek lehet, hogy pont annyit rontottak is az értéken.

BMW iX3
(2021) (74 kWh)
(téli teszt)
BMW iX3
(2021) (74 kWh)
(őszi teszt)
Ford Mustang
Mach-e ER AWD
(2021) (88 kWh)
Mercedes-Benz
EQA 250
(2021) (66,5 kWh)
kint: 3 °C, bent: 22 °C
2021-02-17
(19″-os téli gumi)
kint: 12 °C, bent: 21 °C
2021-09-04
(20″-os nyári gumi)
kint: 12 °C, bent: 22 °C
2021-06-12
(19″-os nyári gumi)
kint: 4-5 °C, bent: 22 °C
2021-04-17
(20″-os nyári gumi)
fogyasztás
(kWh/100 km)
hatótáv
(km)
fogyasztás
(kWh/100 km)
hatótáv
(km)
fogyasztás
(kWh/100 km)
hatótáv
(km)
fogyasztás
(kWh/100 km)
hatótáv
(km)
80 km/h 20,3 364 14,8 500 16,0 550 17,7 375
90 km/h 21,3 347 16,4 451 18,5 475 18,8 353
100 km/h 23,7 312 17,9 413 19,5 451 20,7 321
110 km/h 25,8 286 19,4 381 23,0 382 22,8 291
120 km/h 28,2 262 22,4 330 25,0 352 25,0 266
130 km/h 31,0 238 24,5 302 29,5 298 27,9 238
140 km/h 34,2 216 28,2 262 30,5 288 30,7 216

Ideális körülmények között a formájához és méretéhez képest nagyon jó eredményeket produkált az iX3, így a kisebb akku ellenére közel akkora hatótávra képes, mint az áramvonalasabb Ford Mustang Mach-e. Az EQA összehasonlítás ebben a felállásban egy kicsit csalóka, hiszen az a teszt jóval hidegebb időben készült.

Zajszint

Mindenki tudja, hogy a villanyautók csendesek. Ennek előnyét nap mint nap élvezzük akár bennük ülünk, akár az utcán megy el mellettünk egy elektromos autó. Ezzel azonban egy újabb problémát kaptak az autógyártók a nyakukba: a legnagyobb zajforrást az utastérben a kerekek gördülése és a körülöttünk lévő közlekedők hangja jelentik. Ezeket kell a lehető legjobban kizárni, hogy az autós tényleg úgy érezhesse, hogy egy nyugodt, csendes környezetben utazik.

A zajszintet a fogyasztásteszt során az autópálya két pontján mértem. Ügyeltem, hogy a mérést az úthibákból és a többi közlekedőtől eredő zajok ne zavarják, hiszen azokat a következő autó tesztjekor nem tudom reprodukálni. Így tisztán az autó által keltett saját zaj kizárása csak a tét. Az alábbi táblázatban a 110 km/h-s tempónál mért zaj látványosan kilóg a sorból, amire nem találtam magyarázatot. A zajszint annál a sebességnél mindkét mérésnél alacsonyabb volt, mint a 100 km/h-nál mért érték.

Sebesség Zajszint (dBA)
80 km/h 60,4
90 km/h 62,2
100 km/h 63,9
110 km/h 63,2
120 km/h 64,4
130 km/h 65,6
140 km/h 66,8

Egyelőre nincs adatom, hogy a többi villanyautó miként teljesít ezen a mérésen, de érzésre a BMW iX3 a csendesebbek közé tartozik. Remek alanynak ígérkezik, hogy etalonként tekintsünk rá a jövőben.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Antalóczy Tibor

A Villanyatosok.hu főszerkesztője, illetve a Villanyautósok Közösségének egyik alapító tagja, e-mobilitás szakértő. 2014 óta aktív elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.