BMW iX3 fogyasztása ősszel
Néhány hete, amikor újra nálam járt a BMW iX3, az önvezető rendszer tesztje mellett egy fogyasztás- és zajtesztre is sikerült időt keríteni.
Fogyasztás
Az autót tavasszal még hidegben, 3 °C-os külső hőmérséklet mellett teszteltem, ami nem csak a fűtés, de a nagyobb közegellenállás miatt is magasabb fogyasztást és kisebb hatótávot eredményez, mint ugyanez jobb időben. Sajnos fűteni ezúttal is kellett, de a 12 °C-os külső hőmérséklet már sokkal közelebb állt az ideálishoz, mint a fagypont közeli érték. Az autón ezúttal nyári gumik voltak (elöl 245/45 R20, hátul 275/40 R20), ami ugyan csökkenti a fogyasztást, de a nagyobb kerekek lehet, hogy pont annyit rontottak is az értéken.
BMW iX3 (2021) (74 kWh) (téli teszt) |
BMW iX3 (2021) (74 kWh) (őszi teszt) |
Ford Mustang Mach-e ER AWD (2021) (88 kWh) |
Mercedes-Benz EQA 250 (2021) (66,5 kWh) |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
kint: 3 °C, bent: 22 °C 2021-02-17 (19″-os téli gumi) |
kint: 12 °C, bent: 21 °C 2021-09-04 (20″-os nyári gumi) |
kint: 12 °C, bent: 22 °C 2021-06-12 (19″-os nyári gumi) |
kint: 4-5 °C, bent: 22 °C 2021-04-17 (20″-os nyári gumi) |
|||||
fogyasztás (kWh/100 km) |
hatótáv (km) |
fogyasztás (kWh/100 km) |
hatótáv (km) |
fogyasztás (kWh/100 km) |
hatótáv (km) |
fogyasztás (kWh/100 km) |
hatótáv (km) |
|
80 km/h | 20,3 | 364 | 14,8 | 500 | 16,0 | 550 | 17,7 | 375 |
90 km/h | 21,3 | 347 | 16,4 | 451 | 18,5 | 475 | 18,8 | 353 |
100 km/h | 23,7 | 312 | 17,9 | 413 | 19,5 | 451 | 20,7 | 321 |
110 km/h | 25,8 | 286 | 19,4 | 381 | 23,0 | 382 | 22,8 | 291 |
120 km/h | 28,2 | 262 | 22,4 | 330 | 25,0 | 352 | 25,0 | 266 |
130 km/h | 31,0 | 238 | 24,5 | 302 | 29,5 | 298 | 27,9 | 238 |
140 km/h | 34,2 | 216 | 28,2 | 262 | 30,5 | 288 | 30,7 | 216 |
Ideális körülmények között a formájához és méretéhez képest nagyon jó eredményeket produkált az iX3, így a kisebb akku ellenére közel akkora hatótávra képes, mint az áramvonalasabb Ford Mustang Mach-e. Az EQA összehasonlítás ebben a felállásban egy kicsit csalóka, hiszen az a teszt jóval hidegebb időben készült.
Zajszint
Mindenki tudja, hogy a villanyautók csendesek. Ennek előnyét nap mint nap élvezzük akár bennük ülünk, akár az utcán megy el mellettünk egy elektromos autó. Ezzel azonban egy újabb problémát kaptak az autógyártók a nyakukba: a legnagyobb zajforrást az utastérben a kerekek gördülése és a körülöttünk lévő közlekedők hangja jelentik. Ezeket kell a lehető legjobban kizárni, hogy az autós tényleg úgy érezhesse, hogy egy nyugodt, csendes környezetben utazik.
A zajszintet a fogyasztásteszt során az autópálya két pontján mértem. Ügyeltem, hogy a mérést az úthibákból és a többi közlekedőtől eredő zajok ne zavarják, hiszen azokat a következő autó tesztjekor nem tudom reprodukálni. Így tisztán az autó által keltett saját zaj kizárása csak a tét. Az alábbi táblázatban a 110 km/h-s tempónál mért zaj látványosan kilóg a sorból, amire nem találtam magyarázatot. A zajszint annál a sebességnél mindkét mérésnél alacsonyabb volt, mint a 100 km/h-nál mért érték.
Sebesség | Zajszint (dBA) |
---|---|
80 km/h | 60,4 |
90 km/h | 62,2 |
100 km/h | 63,9 |
110 km/h | 63,2 |
120 km/h | 64,4 |
130 km/h | 65,6 |
140 km/h | 66,8 |
Egyelőre nincs adatom, hogy a többi villanyautó miként teljesít ezen a mérésen, de érzésre a BMW iX3 a csendesebbek közé tartozik. Remek alanynak ígérkezik, hogy etalonként tekintsünk rá a jövőben.