PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 20. szombat

Az egyelőre csupán Kínában forgalmazott Wuling Hongguang Mini EV a világ legnépszerűbb villanyautójaként stabilan tartja a havi 30 ezer körüli eladási számot, és 14 hónapos értékesítése alatt több mint 300 ezer vásárlót tett boldoggá. Sikerének oka egyértelmű: az aprócska járművet átszámítva mindössze 1,3 millió forintért adja a gyártója, ami kellően alacsony ahhoz, hogy a vásárlók megbarátkozzanak a 20 kW-os teljesítménnyel és a 120 kilométeres NEDC hatótávval. Aki hajlandó potom 1,7 milliót is kifizetni az autóért, az kérheti a nagyobb aksit is kb. 170 km-es hatótávolsággal.

Mindössze 1,3 millió forint a legnépszerűbb villanyautó Kínában

A SAIC-GM-Wuling közös vállalkozás azonban állítólag most úgy döntött, hogy változtat a jól bevált recepten. A CarNewsChina.com írta meg a napokban, hogy érkezik egy modellfrissítés a Mini EV-hez, amitől kívül-belül számottevően átalakul. Nem lesz például ennyire kicsi, a tengelytávolságot megnyújtják 70 mm-rel, az autó teljes hossza pedig 77 mm-rel nő, ezáltal csak néhány mm választja majd el a 3 métertől. A növekedés nagyobb lábteret eredményez a hátsó üléssorban, de nem ez a változtatás oka, hanem az akkukapacitás növelése.

Az embereknek olcsó villanyautó kell

A modell jelenleg 9,3 kWh, és 13,9 kWh kapacitású akkumulátorokkal kapható, ez az új változatban 26 kWh-ra nő, amely azt jelenti, hogy a Mini EV akár 300 km távolságra is elmehet egy töltéssel a NEDC szabvány szerint. Ez nem csak azért fontos, mert így másfélszeresére, 30 kW-ra növekedhet a motorteljesítmény, hanem azért is, mert az autó így jogosulttá válik a kínai állami támogatásra, amely 2021-ben 13.000 jüan (kb. 606.000 forint). Hogy ez mennyiben ellensúlyozza a nagyobb aksi felárát, és miképp alakul a vételár, azt egyelőre nem tudni, de a kínai sajtó szerint nem várható jelentős áremelkedés. A 300 km feletti hatótávval a gyártó is jól jár, hiszen több NEV kreditet kaphat a legyártott darabok után.

A méretek és a hajtáslánc mellett a dizájn is változik, ez elsősorban a fényszórókat és a hátsó lámpákat érinti, valamint a választható festékopciókat.

A gyártó egyelőre nem jelentette be hivatalosan az újdonságot, de a kínai hírek alapján úgy tűnik, hogy a nagyobb akkus Mini EV-t Long Range verzióként árulják majd, és a jelenleg elérhető változatok mellett, és nem helyett fogják forgalmazni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.