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
auto
2024. 04. 19. péntek

Lerepülhet a Ford Mustang Mach-e üvegteteje

elektromos autó

Másodjára hívják vissza a Ford villanyautóját, azonban egyelőre csak a kanadai közlekedési hatóság reagált a felmerült problémára.

Visszahívták a Ford első igazi villanyautóját

Második visszahívás, két probléma

A visszahívások az autógyártás velejárója, és bár a különböző szekértáborok szeretnek úgy tenni, mintha ez mindig csak az ellenfél autóit érinteni, a valóság az, hogy minden márka elszenved ilyen blamát.

A Ford Mustan Mach-e először idén márciusban, a gyártás és a kiszállítások megkezdése után nem sokkal került bajba, amikor kiderült, egyes autók alvázán valószínűleg nem húzták meg elég nyomatékkal a csavarokat. Most a kanadai közlekedési hatóság oldalán jelent meg két új visszahívás az autó üvegfelületeivel kapcsolatban.

Az egyik szerint egyes modellek panoráma üvegteteje nem lett megfelelően beragasztva, ezért az elválhat és lerepülhet. A másik is hasonló problémát ír le, csak az autó első szélvédőjével kapcsolatban.

A tájékoztatás szerint a Ford levélben értesíti a tulajdonosokat.

Nem csak nem elegáns, szerencsétlen húzás

Az ügy pikantériája, hogy tavaly decemberben a Ford villanyautókért felelős globális vezetője, még azzal ekézte a Teslát egy interjúban, hogy a Ford vásárlóknak, más villanyautó gyártók kuncsaftjaival szemben, nem kell kompromisszumokat kötniük a minőség terén. Konkrétan ezt mondta az Autoblognak:

Nálunk az ajtók pontosan illeszkednek, a műanyagok és egyéb fényezett elemek színe stimmel, a lökhárító nem esik le, a tető nem esik le a mosóban, és a kilincsek nem ragadnak be hideg időben.

Azóta már a harmadik visszahívásán van túl a Mach-e, mert az alváz csavarjai kieshetnek, az üvegtető lerepülhet, a szélvédő pedig kieshet.

Pillanatok alatt lett kabrió a vadiúj Teslából

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.