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 Elég ritka az a nap, amikor ne reppenne fel valami hír, pletyka, jólértesültektől származó információ a Tesla háza tájáról. A vállalat, ahogy a legtöbb nagy cég, ezeket általában nem kommentálja, hiszen ha így tenne, azzal lavinát indítana el. Legközelebb, egy másik hír kapcsán a no comment immár megerősítést jelentene a sajtónak, ezért a legjobb ezekről egyszerűen nem tudomást venni. Elon Musk persze néha szereti megszegni az íratlan szabályokat (is). Nem lesz orosz gigagyár! Nem lesz orosz gigagyár? Idén év végére a Tesla megduplázza autógyárai számát – Austin és Berlin indulásával a kettőből négy lesz. Ennél is fontosabb, hogy immár mind Amerikában, mind Ázsiában, mind Európában lesz gyáruk, így nem kell minden típusnak körbeutaznia a fél világot, hogy eljusson valamelyik fő piacra, és a logisztika mellett a vámok költségét is megspórolják. Itt azonban még nincs vége a sztorinak, hiszen a legtöbb nagy autógyártó nem 3, vagy 4, hanem több tucat gyárral rendelkezik – a VW csoportnak például 128 üzeme van a világon, persze ez nem mind autógyár, van amelyik motorokat, alkatrészeket állít elő. A Teslának is szüksége lesz még további üzemekre, főleg, ha olyan nagy darabszámú termékre készülnek, mint a 10 millió forint alá ígért „nem Model 2” Musk: kormány és pedálok nélkül érkezhet a Tesla „Nem Model 2” Arról már régóta folytak találgatások, hogy az egyik következő gyár akár Kelet-Európában is lehet, de most egy orosz híroldal úgy vélte tudni, a helyszín is megvan már: az amerikai autógyártó az orosz Korolev városát nézte ki magának. Moszkva észak-keleti elővárosa nagyjából ott helyezkedik el, mint nálunk Budapesthez képest Dunakeszi, Fót, vagy Mogyoród, és nagyjából annyira is van egybeépülve az orosz fővárossal. A nagyjából 200 ezer fős iparváros legnagyobb cége az RSC Energia, amelyik ballisztikus rakétákat és űreszközöket gyárt. Tesla has not yet decided on a fourth Gigafactory location — Elon Musk (@elonmusk) September 20, 2021 Azonban mielőtt a pletyka túl hosszú életű lett volna, Musk egy Twitter üzenetben lőtte le azt, mondván a Tesla még nem döntötte el, hol épül a következő gyár. Persze ezzel indirekt módon megerősítette, hogy keresik a helyszínt, és az is valószínű, hogy ez az orosz város valóban a jelöltek között van, csak valamelyik politikus túl korán akart népszerűséget kovácsolni a munkahelyek lebegtetésével – a napokban volt választás az országban. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!