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
auto
2024. 04. 27. szombat

Őszintén szólva nem vagyok nagy rajongója a motoroknak, pontosabban, nem ülnék fel egyre, mert egyelőre még senkinek nem adnám oda a veséimet, ha egy mód van rá. Ellenben az tagadhatatlan, hogy valami elképesztően dögösre sikerült a Verge kétkerekűje.

Verge TS

Indul az előrendelés

25 ezer euró, azaz nagyjából 9 millió forint kell hozzá, hogy előrendeljük a Verge TS elektromos motorbiciklit – a kiszállítások idén indulnak, de a tömegtermelés jövőre várható. A finn startup motorkerékpárja a műszaki adataival sem kell, hogy szégyenkezzen, bár a weboldaluk eléggé szegényes.

Verge TS

A 80 kW, azaz 107 lóerő 1000 Nm nyomatékkal párosul és 4 másodperc alatt repíti százra a motorost – a végsebesség 180 km/h. A városi hatótáv 300 kilométer, autópályán 200 kilométert ígér a gyártó, és 15 perc alatt 100 kilométernyi hatótávot kapunk vissza egy villámtöltőnél. Otthon 4 óra kell a teljes feltöltéshez.

Verge TS

A dizájn természetesen elsősorban a kerékagy nélküli hátsó miatt ilyen ütős, aminek kulcsa, hogy a kerék peremébe építették magát a motort, pontosabban a réz tekercseket. Igazából a hátsó kerék maga a motor. Kimondottan tetszetős, hogy az aksi és a motor közötti, és az előírások miatt mindig narancssárga nagyfeszültségű kábeleket nem elrejtették, hanem a dizájn részéve emelték – ez kifejezetten mutatós a fekete fényezéssel.

A középen és alacsonyan elhelyezett akkuk súlya miatt a motor útfekvése parádés lehet, kíváncsian várjuk az első teszteket valami kanyargós hegyi, vagy erdei útról.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.